انتصاب هشت بخشدار زن در استان خوزستان

دوشنبه, 16ام آذر, 1394
اندازه قلم متن

هشت زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه از سوی عبدالحسن مقتدایی٬ استاندار خوزستان، به‌ عنوان بخشدار مناطق مختلف این استان منصوب شدند.

سایت رسمی استانداری خوزستان روز دوشنبه ۱۶ آذر، این خبر را اعلام کرده و نوشته این برای نخستین‌بار است که هشت زن به چنین سمت‌هایی در این استان منصوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش و حکم استاندار خوزستان، مریم عیوض‌زاده٬ سحر احمدی‌ آرپناه٬ اعظم شنبدی و بلقیس حسینی به ترتیب به عنوان بخشداران اهواز٬ لالی٬ هندیجان و ماهشهر منصوب شده‌اند.

حمیده آلبوعشیره٬ بتول سعیدی‌زاده٬ لیلا مسحنه و معصومه خنفری چهار زن دیگری هستند که به ترتیب به عنوان بخشدار خرمشهر٬ آبادان٬ شوش و کارون معرفی شده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به تقسیمات کشوری، استان خوزستان از ۲۳ بخش مختلف تشکیل شده، و با این انتصاب‌ها از هر سه بخشداری این استان، یکی توسط زنان اداره خواهد شد.

سایت استانداری خوزستان همچنین از انتصاب افسون طیبی به عنوان معاون اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی این استان خبر داده است.

انتصاب زنان در سمت‌های سیاسی و اجرایی در شرایطی ادامه دارد که گروهی از مراجع تقلید شیعه با این سیاست دولت حسن روحانی مخالف هستند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، از جملع مراجعی است که به چنین انتصاب‌هایی اعتراض کرده و گفته «این اقدام با کرامت زنان سازگاری ندارد و دولت اسلامی باید در این قبیل اقدامات تجدیدنظر کند».

یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان نیز ۱۳ آذرماه سال جاری با انتقاد از انتصاب فرمانداران زن در ایران گفته «صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می‌ورزند».

فروردین ماه سال ۱۳۹۳ نیز سه زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در فرمانداری استان سیستان و بلوچستان منصوب شدند که این خبر در آن زمان بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های ایران داشت.

حمیرا ریگی٬ معصومه پرندوار٬ مرجان نازقلیچی و عزت کمال‌زاده عباسی چهار زنی هستند که در دولت روحانی به ترتیب به عنوان فرماندار شهرهای «قصرقند»٬ «هامون»٬ «ترکمن» و «جزیره قشم» منصوب شده‌اند.

مرجان نازقلیچی امسال در حادثه «منا» جان باخت.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.