ارسال پرونده فساد ۱۰۰ میلیارد تومانی به دادسرا

یکشنبه, 20ام دی, 1394
اندازه قلم متن

حمایت – : رییس سازمان بازرسی کل کشور که چندی پیش از کشف یک فساد نفتی ۱۰۰ میلیارد تومانی که عامل آن به کانادا فرار کرده، خبرداده بود، حالا اعلام کرد که پرونده این فساد بزرگ به دادسرا ارسال شده است و در مرحله تعقیب و تحقیق قضایی قرار دارد.

ناصر سراج در گفت‌وگو با «حمایت» در خصوص آخرین وضعیت فردی که ۱۰۰ میلیارد تومان شبیه بابک زنجانی از وزارت نفت گرفته و اکنون به کانادا پناهنده شده است، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد تومان از اموال وی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: فرد مذکور خانه‌ها و ماشین‌های آخرین سیستم داشته که می‌توان گفت اکنون اقدامات خوبی برای شناسایی و بازگرداندن اموال وی به ایران صورت گرفته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: بعد از شناساسی اموال این فرد، در حال حاضر پرونده وی به دادسرا برای بررسی و رسیدگی ارسال شده است که امیدورایم تمام بدهی آن فرد بازگردد.

تلاش برای بازگرداندن خاوری

سراج با اشاره به ردپای کانادا در پناه‌دادن به مجرمان فراری، در خصوص بازگرداندن خاوری به کشور نیز اظهارکرد: در خصوص بازگشت محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی ایران و پرونده وی، هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است ولی به طور کلی ما معمولاً طی جلسات با همتای خارجی خود در کشور‌ها و همچنین در مذاکرات بین‌المللی، نخستین موضوعی که مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌‌دهیم، بازگرداندن خاوری به کشور است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای بازگشت خاوری به کشور به کار خواهیم بست، گفت: باید اموال بیت المال از سوی این فرد بازگردد؛ درواقع مهم‌ترین و اولویت ما در این پرونده بازگشت اموال است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، افزود: با همکاری‌های بین‌المللی، مفسدان مالی فراری، نباید هیچ پناهگاه امنی داشته باشند، درحقیقت باید بدانند که ما بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد و حق را به حق‌دار می‌رسانیم.

هر جا تخلف رخ دهد سازمان بازرسی ورود می‌کند

سراج در خصوص نظارت بر موسسات مالی خصوصی، اظهارکرد: بانک‌ها و مؤسسات مالی خصوصی تحت نظارت شورای پول، اعتبار و بانک مرکزی هستند ولی باید بگویم که سازمان بازرسی کل کشور نیز می‌تواند در این زمینه ورود کرده و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در ادامه در خصوص تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان امسال، اظهارکرد: هر کجا که تخلفی رخ دهد، سازمان بازرسی برای اجرای صحیح قوانین ورود خواهد کرد، بنابراین در این زمینه نیز ما چنانچه شاهد تخلفی باشیم بلافاصله اقدام می‌کنیم.

شفاف‌سازی راهی برای کاهش جرایم در جامعه

وی ادامه داد: در خصوص رانت‌خواری و افزایش جرایم باید بگویم که تلاشمان بر این است تا تلاش جلوی رانت‌ها و افزایش جرایم را با شفاف‌سازی در جامعه بگیریم تا شاهد کاهش این امر باشیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ورود قوه‌قضاییه در زمینه برخورد با زمین‌خواران به ویژه زمین‌خواران در استان‌های شمالی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: زمین‌خواری مهمترین مشکل استان مازندران است که قوه‌قضاییه در زمینه برخورد با زمین‌خواری در استان‌های شمالی عزم جدی به کار بسته است چراکه بیشتر تخلف در خصوص زمین‌خواری است.

سراج در پایان افزود: امیدواریم هر روز از میزان زمین‌خواری با نظارت دستگاه‌های مسئول کاهش یابد چراکه این امر در شان نظام نیست.

دستگاه‌های مسئول در آلودگی هوا هنوز پاسخ نداده‌اند

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در خصوص سرنوشت ارسال نامه به ۱۰ دستگاه و نهاد مسئول در حوزه آلودگی هوا نیز گفت: دستگاه‌هایی که به آنها نامه ارسال شده بود، هنوز جواب آنها را نداده‌اند.

سراج با اشاره به پیگیری‌های سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا اضافه کرد: سازمان بازرسی علاوه بر ارسال نامه‌ به دستگاه‌های مسئول، خلاصه‌ای ازاقدامات انجام شده به روسای سه قوه ارسال کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.