دستگیری ۶۰ کارمند متهم به زمین ‌خواری

یکشنبه, 11ام بهمن, 1394
اندازه قلم متن

zamin-khari

رییس‌ کل دادگستری تهران با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواران، سودجویان و متصرفان اراضی ملی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ نفر از کارکنان متخلف دستگاه‌های اجرایی در مظان اتهام قرار گرفتند، که تمام آنها بازداشت شده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستگیری ۶۰ نفر از کارکنان متخلف در حوزه زمین‌خواری، اظهارکرد: دستگاه قضایی استان تهران با قاطعیت به برخی از پرونده‌ها رسیدگی کرده و تعداد دیگری از پرونده‌ها نیز در مرحله رسیدگی است.

وی افزود: در ریشه‌یابی از بسیاری پرونده‌های زمین‌خواری به این نتیجه می‌رسیم که برخی اشخاص در ادارات و سازمان‌های متولی زمین و مسکن به نوعی با افراد سودجو و فرصت‌طلب مرتبط و با آنها همکاری‌هایی داشته‌اند.

رییس‌کل دادگستری تهران گفت: دستگاه قضایی با اقدامات زمین‌خواری از ناحیه افراد سودجو و فرصت طلب برخورد می‌کند و در هر کجا که به این نتیجه برسد که برخی از کارکنان دستگاه‌های مختلف نیز تخلفاتی را انجام داده‌اند، نسبت به تخلفات آنها پیگیری‌های جدی انجام خواهد داد.

اسماعیلی بیان کرد: دستگاه قضایی استان تهران سعی کرده است تا ادارات و سازمان‌ها را از وجود این افراد پاکسازی کند تا امنیتی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه زمین و مسکن به وجود آید و زمینه سوء‌استفاده نیز از بین برود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه برخورد با زمین‌خواری، اقداماتی توسط مراجع قضایی مختلف در سطح استان تهران انجام شده است و افراد سودجو و فرصت‌طلب تحت تعقیب قرار گرفتند، گفت: ممکن است برخی از ایادی بیرونی مرتکب جعل اسناد و مدارک می‌شدند که در مواردی از آنها به این نتیجه رسیدیم که کارکنانی از دستگاه‌های مختلف با این قبیل افراد همکاری داشتند، بنابراین آنها نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

رییس‌کل دادگستری تهران اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی مختلف که در این موضوعات، مرتکب تخلفاتی شده و در مظان اتهام قرار گرفته‌اند بازداشت شده‌اند که برخی از پرونده‌ها رسیدگی و برخی دیگر در مرحله رسیدگی است.

اسماعیلی بیان کرد: اقدامات قضایی در بحث زمین‌خواری نسبت به سال‌های گذشته روند فزاینده داشته است که علاوه بر موارد تخلفات به وقوع پیوسته در سال جاری، برخی از تخلفاتی که در سال‌های گذشته به وقوع پیوسته و به موقع گزارش نشده بود و افراد تحت تعقیب قرار نگرفته بودند در امسال انجام شد.

وی ادامه داد: مراجع قضایی نسبت به رفع تصرف و بازگشت اراضی تصرف شده به بیت المال و نسبت به ابطال اسناد و سند دار کردن اراضی ملی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که می‌توانیم ادعا کنیم به رغم کاهش تخلفات، افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

رییس‌کل دادگستری تهران، گفت: در سال جاری بیش از ۶۰ میلیون متر مربع از اراضی با مساعدت همکاران قضایی و پیگیری ادارات و سازمان‌های متولی زمین و مسکن به بیت‌المال بازگشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.