انتقاد حدادعادل از اصلاح‌طلبان و حضور کلاه مخملی ها در همایش اصولگراها

پنجشنبه, 6ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

شرق: «ما را آوردند. خودمان نیامدیم. مربی گفت می‌خواهیم شما را ببریم جایی درباره انتخابات صحبت کنند». «من کارمند شهرداری‌ام گفتند بروید». «ما را از سرای محله آوردند». «من خودم عضو شورایاری‌ام، رئیسمان گفت برویم». «من شاگرد باشگاه الزهرای شهرداری هستم». «گفتند جشن است می‌رویم جشن». «گفتند قرار است قالیباف صحبت کند، آمدیم دیدیم حدادعادل است». «گفتند برویم سخنرانی انتخاباتی». «گفتند حدادعادل می‌خواهد سخنرانی کند». اینها پاسخ‌های متفاوت زنانی است که دیروز حوالی ساعت دو تا پنج عصر در حال آمدوشد به مدرسه عالی شهید مطهری یا همان مسجد سپهسالار قدیم در میدان بهارستان بودند. قالیباف یک سهم بیشتر در ائتلاف تهران اصولگرایان ندارد اما دیروز برایشان سنگ‌تمام گذاشت، باوجود همه اینها اما باز هم کل مسجد پر نشد. ساعت ٣:٣٠ بعدازظهر است و ورودی مسجد سپهسالار، بخش زنانه شلوغ.

عده‌ای می‌روند و عده‌ای می‌آیند. برخی از آنها که بیرون می‌آیند، دیگران را از رفتن منصرف می‌کنند. برخی می‌گویند از ساعت ١٢ آمده‌اند. این آخرین همایش انتخاباتی اصولگرایان، قبل از انتخابات هفتم اسفند بود که دیروز با سخنرانی حدادعادل، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و مداحی حدادیان در مدرسه عالی شهید مطهری (مسجد سپهسالار) برگزار شد. سخنران مشغول حرف‌زدن بود اما در قسمت زنانه مجلس، زنان دسته‌دسته نشسته و در حال گپ‌زدن بودند. قسمت مردانه هم دست‌کمی نداشت برای همین حدادعادل بارها مجبور شد تذکر بدهد که بنشینند، از جایشان تکان نخورند و… حتی یک‌بار به مهرداد بذرپاش تذکر داد و گفت آقای بذرپاش بنشین و به دوستانت هم بگو که همان‌جا بمانند. حدادعادل مشغول سخنرانی بود که گوشه‌ای از مسجد در بخش مردانه شلوغ شد. پرده بین زنانه و مردانه را کنار زده بودند و می‌شد دید چه خبر است. گویا یک‌نفر از میان جمع داشت به سخنان حدادعادل اعتراض می‌کرد که حداد گفت بفرمایید شما هرچه‌بیشتر صحبت کنی من باید صدایم را بلندتر کنم. بعد هم خطاب به خبرنگاران گفت یک‌نفر دارد صحبت می‌کند، خبرنگاران همه آنجا جمع شده‌اند. کم‌کم جمعیت حاضر هم شروع به شعاردادن از انواع «مرگ بر» کردند. از «فتنه‌گر» تا «انگلیس و بی‌بی‌سی» تا بالاخره حداد با درخواست ذکر صلوات ماجرا را ختم کرد.

حدادعادل دیروز صحبت جدیدی نکرد؛ همان حرف‌هایی که این چندروزه در نشست‌های خبری و سخنرانی‌های انتخاباتی – تبلیغاتی‌اش تکرار کرده است. مهم‌ترین بخش سخنرانی‌اش، حمله به اصلاح‌طلبان و هشدار نسبت به احتمال شکل‌گیری مجلسی مشابه مجلس ششم بود. او حتی به شعارهای اصلاح‌طلبان هم خرده گرفت و گفت حالا شعار رفع‌حصر می‌دهند و ما اصولگراها را افراطی و تندرو می‌خوانند. او در مسجد و مدرسه‌ای که نام «شهید مطهری» را بر خود دارد علیه فهرستی سخن می‌گفت که از قضا فرزند شهید مطهری هم عضو آن فهرست است و خواسته‌هایی را مطرح می‌کند که حداد علیه آن حرف می‌زد. حدادعادل داشت از غرب و حمایتش از فهرستی انتخاباتی می‌گفت که خانم مسنی که همراه همسایه‌اش آمده بود، گفت: «من همیشه دو اتوبوس پر می‌کردم. امروز هم می‌توانستم. همیشه سر صندوق بودم اما امسال دیگر نرفتم». اشاره به سخنان حداد می‌کند و می‌گوید: «پای غرب را وسط می‌کشد و می‌گوید اگر رأی ندهی آنها می‌آیند. به نظر من باید با مردم روراست بود. باید حقیقت را گفت». حدادعادل دارد از ٣٠ نفر فهرست تعریف می‌کند.رزومه آنها را می‌خواند و از مردمی‌بودنشان می‌گوید.

خانم مسن که یک گوش به حرف‌های حداد دارد و در همان حال با من هم صحبت می‌کند، می‌گوید: «مگر همین‌ها الان در مجلس نیستند؟ مگر برای مردم چه‌کار کردند؟…» حدادعادل مردم را از باز‌شدن پای شرکت‌های خارجی به ایران می‌ترساند و بدون ارائه آمار واردات اتومبیل‌های خارجی و کالاهای لوکس در دولت احمدی‌ن‍ژاد، با دادن آدرس اشتباه به مردم از آنها می‌پرسد که خودتان دیدید که تعداد خودروهای خارجی در این دوسال‌ونیم بیشتر شده یا کمتر؟ بعد از اینکه حرف‌های حداد تمام می‌شود، نوبت به مداحی سعید حدادیان می‌رسد و بعد هم آیت‌الله موحدی‌کرمانی. بیرون مسجد سپهسالار پر شده از تراکت و بروشور ائتلاف اصولگرایان. در و دیوار مسجد هم همین‌طور. تعداد زیادی هم مشغول تبلیغند و تراکت و بروشور پخش می‌کنند. خانمی در حیاط مسجد روی صندلی ایستاده و همه را دعوت به رأی‌دادن به کل ٣٠ نفر فهرست می‌کند.

عطر یاس کلاه‌مخملی‌ها

دیروز همچنین تصاویری از همایشی با عنوان «عطر یاس» با حضور حدادعادل و مهرداد بذرپاش، کاندیداهای اصولگرای مجلس از تهران و همچنین مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در اینترنت منتشر شد. عکس‌ها را خبرگزاری فارس روی خروجی خود قرار داده بود. مراسمی به میزبانی جمعیت آبادگران ایران اسلامی با میهمانانی عجیب. کلاه‌مخملی‌ها با آن هیبت ویژه. سبیل، کلاه و… .
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید