اعتراضات گسترده کارگران نی برکارخانه نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان

یکشنبه, 16ام اسفند, 1394
اندازه قلم متن

kargaran-nayshekar

اعتراضات گسترده کارگران نی برکارخانه نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان

صبح شنبه۱۵اسفند،کارگران نی بر کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اجتماع در این کارخانه خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

این کارگران با مسدود کردن مسیر ورودی و خروجی شرکت مانع ورود و خروج خودروها و کارکنان این شرکت شده اند.
کارگران نی بر همچنین مانع ورود نیشکر به قسمت آسیاب کارخانه نیشکر هفت تپه شده و در روند فعالیت این کارخانه بزرگ تولیدی مشکل ایجاد کرده اند.

کارگران مذکور با مسدود کردن درب های ورودی و خروجی کارخانه مانع تعویض نوبت کاری شده اند.

به گزارش۱۵اسفندایرنا،کارگران نی بر که گفته می شود با چندین دستگاه خودرو از یک استان مجاور صبح شنبه وارد شرکت شده اند بر پرداخت مطالب خود تاکید داشته و گفت و گوی یکی از اعضای هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با آنان اثر بخش نبود.

چند نفر از کارگران نی بر معترض در هفت تپه اظهارکردند:کارگران نی بر مهاجر که بخش زیادی از آنها از استان لرستان هستند ماهها در شرایط سخت در مزارع و در قسمت قطع نی مشغول بکار بوده اما از آنجا که شرکت حقوق و مطالبات آنها را پرداخت نکرد به ناچار و به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به بازگشت به استان خود شدند.

آنان افزودند:شرکت مذکور مطالبات کارگران نی بر را پرداخت نکرده و با گذشت چند ماه همچنان حاضر به پرداخت مطالبات کارگران نی بر نیست.

آنان افزودند:تا زمانی که مطالبات آنها پرداخت نشود شرکت را ترک نخواهند کرد.

یکی از اعضای هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در جمع کارگران نی بر معترض به آنان قول پیگیری پرداخت مطالبات را داد اما کارگران نپذیرفتند.

کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی را طی می کند.
انتشار خبر واگذاری این شرکت بزرگ تولید شکر به بخش خصوصی موجب نگرانی کارکنان این شرکت شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان فعالیت خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد ولی در سال ۱۳۵۴ بطور رسمی با نام شرکت٬ دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فرآورده های وابسته ثبت شد.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰۰هزار تن شکر در سال است.

کارکنان شاغل در بخش های مختلف این شرکت بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

***

تجمع بیش ازهزارکارگر مجتمع نیشکر هفت تپه دراعتراض به خصوصی سازی

صبح امروز شنبه (۱۵ اسفند ماه)بیش از هزار کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در واکنش به بیتوجهای مسئولان در خصوص واگذاری مجتمع و زمینهای آن به بخش خصوصی،بار دیگر در محوطه مجتمع تجمع کردند.

در این زمینه یکی از کارگران حاضر در تجمع با اعلام این خبر گفت: سازمان خصوصی سازی، اخیرا سهام مجتمع نیشکر هفت تپه را با همه مستغلات وزمینهای تحت مالکیت به صورت ۹۵ درصدی به بخش خصوصی واگذار کرده است، این درحالیست علاوه بر آنکه این واگذاری بدون اطلاع کارگران صورت گرفته است در آن وضعیت شغلی ومطالبات کارگران دیده نشده است.

به گزارش۱۵اسفندایلنا،او با بیان اینکه کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه مطالبات مزدی زیادی از کارفرمای سابق خود دارند افزود: اگر موضوع خصوصی سازی مجتمع به اطلاع کارگران میرسید بیش از هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل میتوانستند بجای مطالبات سنواتی خود بخشی از این مجتمع واملاک آن را با شرایطی که برای سرمایه گذار جدید در نظر گرفته شده است مطالبه کنند.
به گفته وی، با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است مانع خصوصی سازی این مجتمع کشاورزی وهکتارها از زمینهای این واحد به بخش خصوصی شوند اما آنان نسبت به این موضوع بیتوجه بوده وسکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این واحد شده است.

این کارگر مجتمع نی شکر هفت تپ در خاتمه تصریح کرد: این حق کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه است که بخواهند بابت وصول طلب خود مالک بخشی از کارخانه و این زمینها باشند اما متاسفانه بدون اطلاع کارگران مراحل واگذاری کارخانه ومزارع نیشکر آن به بخش خصوصی درحال انجام است.

***

اعتصاب دوباره کارگران شرکت هپکوبدنبال توخالی درآمدن وعده های مسئولان استان مرکزی

امروز شنبه۱۵اسفندماه،کارگران شرکت هپکوبدنبال توخالی در آمدن وعده های مسئولان استان مرکزی مبنی بر پرداخت حقوق معوقه شان،دست به اعتصاب زدند.

به گزارش۱۵اسفنددیارآفتاب،بدنبال تجمع روز۱۱اسفند کارگران شرکت هپکودراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق، محمود نعمتی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی در خصوص مشکلات شرکت هپکو اراک گفت: با هماهنگی که با مدیران شرکت هپکو صورت گرفته است قرار شده تا پایان روز پنج شنبه ۱۳ اسفند یک ماه از حقوق کارگران این شرکت پرداخت شود.

در پیگیری که در خصوص این وعده داشتیم متوجه شدیم که بخشی از حقوق یک ماه کارگران به حسابشان واریز شده است و این موضوع باعث شده است تا کارگران هپکو امروز شنبه ۱۵ اسفندماه دست از کار برداشته و با حضور در محوطه شرکت بار دیگر اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

نعمتی اظهار کرد: در جلسه ای با حضور سهامداران این شرکت با حضور استاندار مرکزی مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

***

تجمع رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرضا مقابل شهرداری دراعتراض به اخراج وانتقال بخش خصوصی

امروز۱۵اسفند،رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرضا دراعتراض به اخراج و انتقال به بخش خصوصی،دست به تجمع مقابل شهرداری این شهرزدند.

به گزارش۱۵اسفند شهرضانیوز، رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرضا بهدلیل وجود برخی مشکلات امروز در مقابل شهرداری تجمع کردند.

براساس این گزارش، صبح روز هشتم اسفندماه با نصب اطلاعیهای به امضای مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرضا در محوطه سازمان، از رانندگان خواسته شده بود که تا ۱۵ اسفند با بخش خصوصی قرارداد ببندند در غیراینصورت ترک کار آنها به اداره کار شهرضا فرستاده میشود، این در حالی است که رانندگان سازمان اتوبوسرانی شهرضا تا ۲۹ اسفندماه ۹۴ با این سازمان قرارداد دارند.

عدم پرداخت سه ماه اضافه کاری و عیدی از دیگر دلایل تجمع رانندگان این سازمان در مقابل شهرداری شهرضا بود.
فرماندار شهرضا در زمینه اخراج رانندگان سازمان اتوبوسرانی، گفت: باید جلسه شورای اتوبوسرانی تشکیل شود و در آن به نتیجه برسیم.

محسن گلابی افزود: راهکارهای قانونی در این زمینه وجود دارد، نخست اینکه برای این رانندگان جای دیگری را برای ادامه خدمت درنظر بگیریم و سایر اتوبوسها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

***

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد مقابل استانداری اصفهان برای چندمین بار

امروز۱۵اسفند،اعضای صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان برای چندمین بار دراعتراض به عدم پرداخت حقوقشان ،مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گزارش ۱۵اسفندایمنا، پس از به تعویق افتادن سه ماهه مطالبات اعضای صندوق بازنشستگی فولاد، صبح امروز تعدادی از این افراد برای چندمین بار مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

پیش از این دبیر کانون های فولادی و معدنی سراسر کشور با مقصر خواندن دولت در انباشته شدن مطالبات بازنشستگان فولادی گفته بود: وقتی هزینه صندوق بازنشستگان فولاد از ۳۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان می رسد دیگر توانی برای پرداخت به بازنشستگان باقی نمی ماند.

ابراهیم دستمزد اظهار کرده بود: از زمان جابجایی صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت به وزارت کار، وضعیت حقوق بازنشستگان بدتر از گذشته شده است و متاسفانه سیاست مدیران این صندوق تفرقه افکنی بین بازنشستگان است.

وی یادآور شد: وزیر تعاون پیش از این اعلام کرده بود که حقوق بازنشستگان صندوق فولاد را فقط با یک هفته تاخیر پرداخت می کند، اما همچنان حقوق ها با چند ماه تاخیر پرداخت می شود.

بنا بر این گزارش، تعداد اعضای صندوق بازنشستگان فولاد ۸۵ هزار نفر به غیر از خانواده هایشان می باشد و میزان طلب بازنشستگان در هر ماه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است.

به گزارش امروز ماین نیوزدرهمین رابطه،ابراهیم دستمزد در خصوص معوقات مستمری بازنشستگان صندوق فولاد گفت: در تجمع امروز استاندار اصفهان با حضور در جمع بازنشستگان صندوق فولاد به آنها وعده داد که معادل یک ماه از مطالبات آنها در روز یکشنبه (۱۶ اسفند) و باقیمانده معوقات آنها تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز در تجمع روز سه شنبه (یازدهم اسفند) تعدادی از بازنشستگان صندوق فولاد، استاندارد اصفهان وعده داده بود که مطالبات آنها تا روز پنجشنبه (سیزدهم اسفند ماه) پرداخت خواهد شد که این وعده محقق نشد.

***
عدم پرداخت ۹ماه حقوق وماه ها حق بیمه ۱۴کارگر کارخانه سها طب

۹ماه حقوق وماه ها حق بیمه ۱۴کارگر باقیمانده صنایع مهندسی پزشکی سها طب،پرداخت نشده است.

به گزارش۱۵اسفندایلنا،از تابستان سال جاری تاکنون ۱۴ کارگر باقیمانده در این کارخانه تولید کننده تجهیزات پزشکی در مشهد بابت مطالبات مزدی و حق بیمه طلبکارند.

به گفته کارگران، در کارخانه سها طب تا سال ۸۷ حدود ۱۲۰ کارگر مشغول فعالیت بودند اما از آن زمان تاکنون به تدریج مشکلات مدیریتی باعث ریزش کارگران شاغل در این واحد تولیدی شد.

کارگران باقیمانده سها طب میگویند: هم اکنون شرایط تولید این واحد تولیدی به حدی نامناسب و بحرانی است که آنها نگران پرداخت مطالبات مزدی و امنیت شغلی خود هستند.

کارگران «سها طب» درباره معوقات بیمهای خود میگویند علاوه بر تعویق ۹ ماه حقوق، بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز از سال ۸۳ به بعد با مشکلات زیادی روبروست.

کارگران سها طب در خاتمه گفتند:صحبت ما با مسئولان نهادهای دولتی در استان خراسان رضوی است که با وجود شنیدن صدایمان هیچ تغییری در وضعیت شغلیمان نمیدهند. ما بارها برای پیگیری مطالباتمان به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط با مشکلاتمان در استان مراجعه کرهایم اما هیچ توجهای به مشکلات ما نشده است.

گفتنی است صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» علاوه بر تولید تجهیزات پزشکی و طراحی آن در زمینه تولید سازههای فلزی نیز فعالیت دارد. در حال حاضر اعم فعالیت این کارخانه در تولید واجرای پروژهای فلزی صورت میگیرد.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.