دادگستری سیستان و بلوچستان علیه شهیندخت مولاوردی اعلام جرم کرد

دوشنبه, 16ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

محمدعلی حمیدیان، معاون امور اجتماعی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان می‌گوید که این دادگستری علیه شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری به اتهام “نشر اکاذیب و افترا” اعلام جرم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حمیدیان امروز دوشنبه ۱۶ فروردین با اشاره به اینکه اعلام جرم در دادسرای تهران اعلام وصول شده است گفت: “متاسفانه معاون رئیس جمهور، با فرافکنی مشکلات و ناتوانی نهادهای اجرایی در رفع معضلات استان، بخش اعظمی از مشکلات را به قوه قضائیه نسبت داده و مدعی شده که روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند و بازماندگان آنها امروز قاچاقچیان بالقوه هستند که این مصداق فرافکنی است.”

او همچنین گفت که به همراه نماینده دادستان به عنوان مسئول پیگیری حقوقی پرونده به دادسرای تهران معرفی شد‌ه است.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده اسفندماه سال گذشته در سخنانی درباره لزوم حمایت از خانواده‌ اعدام‌شدگان، به روستایی در جنوب شرق ایران اشاره کرد و گفت : “ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند. بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند هم از این نظر که بخواهند انتقام پدران خود را بگیرند هم برای تأمین منابع مالی خانواده ها، اما هیچ حمایتی از این افراد نمی‌شود”.

خانم مولاوردی گفت که اگر از بازماندگان اعدام‌شدگان حمایت نشود، “اینها مستعد تکرار جرایم هستند پس جامعه در قبال این خانواده‌ها که قربانی جرم سرپرست خود هستند، مسئول است”.

ایران در کنار چین و عربستان از کشورهایی است که به دلیل شمار بالای اعدام مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری است.
سیستان و بلوچستان از جمله محروم‌ترین استان‌های ایران است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت قاچاق و همین طور وجود گروه‌های مسلح ناراضی از حکومت ایران از حساسیت امنیتی بالایی برخوردار است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.