اینهم نتیجه شرکت مردم در انتخابات: فراکسیون امید فقط ۳ کرسی کسب کرد

یکشنبه, 9ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

در رقابت‌های انتخاباتی هیات رئیسه موقت مجلس دهم، فراکسیون ولایت با نتیجه ۹ بر ۳، از فراکسیون امید پیشی گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، در رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس، علی لاریجانی نامزد فراکسیون ولایت با ۱۷۳ رای از محمدرضا عارف نامزد فراکسیون امید با ۱۰۳ رای پیشی گرفت.

از میان ۲۷۹ نماینده حاضر در این رای گیری‌ها، مسعود پزشکیان با ۱۵۴ رای نایب رئیس اول و محمد دهقان با ۱۳۶ رای نایب رئیس دوم شد. علی مطهری با ۱۳۲ رای و حاجی بابایی با ۱۲۲ رای از حضور در هیات رئیسه موقت بازماندند. به این ترتیب کرسی‌های نایب رئیسی میان دو فراکسیون به طور مساوی تقسیم شد.

بهروز نعمتی، محمد آشوری، و محمدقسیم عثمانی، به ترتیب با ۱۷۵ ، ۱۶۸ و ۱۳۶ رای ناظر هیات رئیسه موقت مجلس دهم شدند. از آنجا که محمد آشوری و بهروز نعمتی نامزدهای معرفی شده از سوی فراکسیون ولایت و عثمانی نامزد فراکسیون امید برای جایگاه ناظرین هیات رئیسه موقت بودند، می توان گفت که در این انتخابات نیز فراکسیون ولایت، دو بر یک، از فراکسیون امید پیشی گرفت.

همچنین آنگونه که نتیجه آرا در صحن علنی قرائت شد، از میان ۲۷۹ رای ماخوذه، غلامرضا کاتب با ۱۶۱ رای، امیرحسین قاضی زاده با ۱۴۶ رای، اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رای، عبدالکریم حسین زاده با ۱۳۷ رای، ناصر موسوی لارگانی با ۱۳۱ رای و مهدی امیرآبادی با ۱۳۰ رای دبیران هیات رئیسه موقت شدند. از میان آنها تنها حسین‌زاده از نامزدهای مورد حمایت فراکسیون امید بود که نشان می‌دهد ۶ کرسی دبیری، ۵ بر یک به نفع فراکسیون ولایت تقسیم شد.

در نتیجه از میان ۱۲ کرسی هیات رئیسه موقت، ۹ کرسی به نامزدهای مورد حمایت فراکسیون ولایت و ۳ کرسی به نامزدهای مورد حمایت فراکسیون امید رسید.

از: گویا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.