ایران: حمله تروریستی اورلاندو را محکوم می کنیم

سه شنبه, 25ام خرداد, 1395
اندازه قلم متن

حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه کشتار اورلاندو را که منجر به کشته شدن ۴۹تن و مجروح شدن ۵۳تن شد، محکوم کرده است.یک پژوهشگر دینی ایرانی نیز این اقدام را « جنایت و وهن اسلام» خوانده است.

به گزارش ایرنا،حسین جابری انصاری تصریح کرده است: «جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود در زمینه محکومیت تروریسم و عزم راسخش برای رویارویی جدی و همه جانبه با این پدیده شوم، حمله تروریستی اخیر در اورلاندوی آمریکا را محکوم می کند.»

عمر متین، یک آمریکایی‌افغان تبار بامداد روز یکشنبه به یک کلوب شبانه همجنسگرایان در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا حمله کرد. این مرگبارترین تیراندازی به سوی مردم در تاریخ آمریکاست.

در همین زمینه، عبدالله السعود، سفیرعربستان سعودی در آمریکا در بیانیه‌ای حمله به کلوب شبانه همجنسگرایان را محکوم کرده است.

در این بیانیه سفیر عربستان سعودی در آمریکا با خانواده‌های قربانیان کشتار اورلاندو ابراز همدری کرده است.

در حالی ایران و عربستان حمله به کلوب شبانه همجنسگرایان را محکوم کرده اند که همجنسگرایی در این دو کشور غیرقانونی است و همجنسگرایی حتی ممکن است مجازات مرگ به همراه داشته باشد.

این در حالی که است که محسن کدیور،‌ پژوهشگر دینی ایرانی،در گفت وگو با «صدای آمریکا» تصریح کرده است،اقداماتی نظیر «عملیات تروریستی عمر متین»، جوان آمریکایی افغان تبار در کلوب شبانه همجنسگرایان در اورلاندو از «نظر شرعی جنایت، معصیت و وهن اسلام است و ربطی به جهاد در اسلام ندارد.»

این پژوهشگر دینی اضافه کرده است، که هیچ مسلمانی حق ندارد افراد را به دلیل اینکه کاری می‌کنند که او نمی پسندد، شخصا مجازات کند.

محسن کدیور گفته است:«اگر عملی برای یک فرد مسلمان حرام اعلام شده باشد، معلوم نیست که برای غیرمسلمانان هم حرام باشد، هیچ مسلمانی هم مجاز نیست اگر فکر می کند کسی عمل حرامی را انجام می دهد، با زور و کشتار، دیگران را به عمل به باورهای خود وادار کند.

وی تاکید کرده است، هیچ مفتی و مرجعی حکم نمی دهد که کسانی که به یک کلوب شبانه رفته اند دسته جمعی اعدام شوند.

رییس پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه گفته است که عمر متین در تماس تلفنی با پلیس با رهبر گروه «خلافت اسلامی»، داعش اعلام وفاداری کرده بود.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.