نیروهای اماراتی یک پهپاد ایرانی حامل مواد منفجره را در یمن به کنترل درآورد

پنجشنبه, 30ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

العربیه – نیروهای نظامی امارات متحده عربی، چهارشنبه ۱۸ آوریل موفق شدند یک پهپاد ایرانی حامل مواد منفجره را که قصد حمله به نیروهای دولت قانونی یمن را داشت، به کنترل درآورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) واحدهای ویژه ضد هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مسلح امارات، موفق به شناسایی پهپادی از نوع «قاصف/۱» ساخت ایران شدند که حامل مواد منفجره بود و تلاش داشت، خود را به مواضعی در نزدیکی نیروهای دولت قانونی یمن برساند.

بنا بر این گزارش، نیروهای یمنی هدف پهپاد که از سوی ائتلاف عربی حمایت می‌شوند، در ساحل غربی یمن حضور دارند.

این گزارش می‌افزاید که پس از شناسایی و فرونشاندن پهپاد، بازرسی تیم‌های کارشناسی نشان داد که این هواپیمای بدون سرنشین، حامل مواد منفجره‌ای است که برای حمله به اهداف مشخص شده، آماده شده است.

ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری سعودی همواره بر ادامه مقابله با اقدام‌های ایران که نه تنها تهدیدی برای نیروها و مردم یمن به شمار می‌آید، بلکه دریانوردی در دریای سرخ و همچنین اهداف غیر نظامی را بع خطر می‌اندازد؛ تاکید کرده است.

در روزهای گذشته، ائتلاف عربی اعلام کرد که پهپادی به پرواز در آمده از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را منهدم کرد که قصد داشت فرودگاه ابها در جنوب سعودی را هدف قرار دهد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.