اردوخانی: انتطار بیهوده، انتخاب بد میان بدترین!

دوشنبه, 5ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

ordoukhani

سپاس از امام ؟ انتخاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضایی ایران از طرف امام خامنه ای با واکنش های زیادی روبرو شد. و هزارن نفر به مخالفت با آن پرداختند. ولی این اشخاص از خودشان نپرسیدند چه کسی بهتر از او با چنین سابقه درخشانی (در جنایتکاری) لایق چنین مقام مهمی می تواند باشد. «از کوزه همان برون تراود که در اوست.» یک نظام استبدادی احتیاج به چنین شخصیت هایی برای پایداریش دارد.

از نوع ابراهیم رییسی بسیارند. او نبود یکی مانند او، شاید هم با سابقه جنایت کاری بیشتر و بی رحم تر. اشخاص دیگری هم هستند که می توانستند صاحب این مقام شوند. «شاید امام به امت مهر ورزیده که میان بدترین، بد تر را انتخاب کرده است» بدین جهت ما باید از امام سپاسگزار باشیم.

نمی دانم! شاید چندی خیال می کردند، یکی مانند اقای دکترعبدالکریم لاهیجی عبدالفتاح سلطانی«مدافع حقوق بشر» را به مقام ریاست قوه قضایی ایران انتخاب کنند؟ بسی خیال باطل و انتطار بیهوده.

قسمت کوتاهی از خدمت های جناب آقای رییسی به نطام.

*کار ابراهیم رییسی از سال ۱۳۵۹ آغاز شد. او ابتدا به سمت دادیاری و سپس دادستانی انقلاب کرج، یکی از خشن‌ترین حوزه‌های دادستانی رسید.

پس از آن به دادستانی انقلاب همدان و تهران منصوب شد؛ مقام‌هایی که در دهه ۶۰ به معنای شرکت در سرکوب فراگیر مخالفان سیاسی با اعمال شکنجه و اعتراف‌گیری و نیز صدور احکام گسترده اعدام بود.
اوج ننگ در کارنامه ابراهیم رئیسی به تابستان ۶۷ بازمی‌گردد: زمانی که او به عضویت هیئتی درآمد که به “هیئت مرگ” معروف است و حکم قتل هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد.

ابراهیم رئیسی از آن پس نیز همواره صاحب سمت‌های کلیدی در دستگاه قضایی، به عنوان یکی از اهرم‌های اصلی سرکوب در جامعه بوده است. از جمله ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور و دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت.

شرکت در صدور حکم قتل برنامه‌ریزی شده هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ به تنهایی کافی‌ست تا ابراهیم رئیسی در جایگاه متهمان به ارتکاب جنایت بر ضد بشریت قرار گیرد. فاجعه تابستان ۶۷ را کلیه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و همچنین قاضی‌های بلندپایه با اعتبار بین‌المللی به عنوان جنایت بر ضد بشریت شناخته‌اند.

حتی آیت‌الله حسینعلی منتظری ـ در زمانی که جانشین خمینی محسوب می‌شد ـ نیز از این اعدام‌ها به عنوان بزرگ‌ترین جنایت در جمهوری اسلامی نام برده و اعضای هیئت مرگ را بزرگ‌ترین جنایتکاران دانسته است.
۱ اسفند ۱۳۹۸ ــ ۲۱ مارس ۲۰۱۹ ــ اردوخانی ــ بلژیک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.