‘حمله’ اسرائیل به سوریه؛ فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ‘زنده و سالم است’

دوشنبه, 2ام دی, 1398
اندازه قلم متن
سرتیپ حاجی‌زادهحق نشر عکسFARS

به دنبال حمله شب گذشته به اهدافی درخاک سوریه، رسانه های ایران گزارش کرده اند که سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران “زنده و سالم” است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران، در توییتی که منتشر کرده نوشته است که به دنبال این حمله گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن آقای حاجی‌زاده منتشر شده که درست نیست و افزوده که این فرمانده سپاه پاسداران “در سلامت کامل بسر می‌برد.”

توییتر خبرگزاری فارسحق نشر عکسFARS/TWIITER

ایران در سوریه نیروی نظامی دارد و بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی خصوصا فرماندهان سپاه پاسداران به سوریه رفت و آمد دارند. شماری از نیروهای نظامی و برخی از فرماندهان سپاه ناکنون در سوریه کشته شده‌اند. پیشتر گزارشی مبنی بر حضور سرتیپ حاجی‌زاده در سوریه منتشر نشده بود.

تلویزیون دولتی سوریه شب گذشته (۱ دی/۲۲ دسامبر) اعلام کرد که اسرائیل یکشنبه شب موشک‌هایی را از جنگنده هایش به سوی اهدافی در داخل سوریه شلیک کرده است.

براساس این گزارش پدافند هوایی سوریه آتش گشود و یکی از موشک های اسرائیلی را در “اطراف عقربه” در نزدیکی دمشق منهدم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ساکنان دمشق گفتند که صدای انفجارهایی در نزدیکی دمشق، پایتخت را شنیده‌اند. انجام چنین حمله‌ای هنوز از سوی اسرائیل تایید نشده است.

اسرائیل می‌گوید در سال های اخیر صدها حمله در سوریه علیه اهداف ایران و محموله های تسلیحاتی ایران برای شبه نظامیان حزب‌الله انجام داده است. این کشور بارها در مورد استقرار نظامیان ایران در سوریه هشدار داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بارها به شکل علنی اعلام کرده بود که اجازه نخواهد داد تا نیروهای ایرانی و لبنانی در سوریه پایگاه‌های دائمی ایجاد کنند.

ایران و حزب‌الله در جریان جنگ داخلی سوریه که از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده، در حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور در درگیری‌های این کشور مشارکت کرده‌اند.

اسرائیل می‌گوید هدفش از مداخله نظامی در سوریه تنها حمله به ایرانی‌ها و حزب‌الله لبنان است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.