اتحادیه راست میانه در مجلس آلمان خواستار «تروریستی اعلام کردن سپاه»‌ شد

پنجشنبه, 14ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

بنای مجلس آلمان

بنای مجلس آلمان

اعضای فراکسیون اتحادیه دموکرات مسیحی/ اتحادیه سوسیال مسیحی در مجلس آلمان خواهان تغییر کلی در سیاست برلین در قبال جمهوری اسلامی با هدف «تضعیف و منزوی کردن» تهران شده‌ و از جمله پیشنهاد کرده‌اند که سپاه پاسداران در فهرست تروریستی آلمان و اتحادیه اروپا قرار گیرد.

این گروه در موضع‌گیری تازه خود جمهوری اسلامی را «دشمن صلح، آزادی و زنان» توصیف کرده است.

به گزارش رسانه‌های آلمان در روز چهارشنبه، ۱۳ تیر، فراکسیون این اتحادیه در مقاله‌ای که یک روز پیشتر به عنوان مواضع این گروه پارلمانی در بوندستاگ- پارلمان آلمان- منتشر شد، از دولت این کشور خواسته است رویکرد خود در ارتباط با ایران را به طور اساسی متحول کند.

این گروه پارلمانی حکومت حاکم بر ایران را «دشمن آشکار آلمان در تمامی عرصه‌ها» توصیف کرده و نوشته است زمان بازنگری دولت برلین در سیاست خود در قبال تهران فرا رسیده است.

این گروه از نمایندگان بوندستاگ معتقدند حکومت تهران «باید تضعیف و منزوی» شود تا به «خشونت وحشیانه علیه مردم خود پایان داده» و «خطر و آسیب برای منطقه و تمامی جهان خنثی شود».

گروه نمایندگان اتحادیه دموکرات مسیحی/ اتحادیه سوسیال مسیحی گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی تمام کشورهای اتحادیه اروپا را عنوان کرده و ایجاد ائتلاف میان آلمان با کشورهای عربی میانه‌رو، امضاکنندگان پیمان ابراهیم و عربستان سعودی را در سطح کلان‌تر ارائه کرده است.

تعدادی از کشورهای اروپایی به‌دنبال معرفی سپاه به عنوان «سازمانی تروریستی» هستند

اعضای این حزب همچنین بر لزوم تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌ و خواهان همکاری نزدیک‌تر رهبران آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا برای در پیش گرفتن «راهبرد منسجم و قابل اجرا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» و جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران شدند.

این گروه از قانون‌گذاران همچنین پیشنهاد کرده‌اند فعالیت هر مؤسسه‌ای در آلمان که به عنوان منبع اطلاعات یا عامل نفوذی برای حکومت ایران کار می‌کند، ممنوع اعلام شود. آن‌ها بر لزوم بستن مرکز اسلامی هامبورگ نیز تأکید کرده‌اند.

فراکسیون اتحادیه دموکرات مسیحی/ اتحادیه سوسیال مسیحی تشدید اقدامات علیه روحانیون و سایر مقامات ایران را نیز که رویکرد آن‌ها موجب آزار و اذیت زنان ایران می‌شود، پیشنهاد کرده است.

آلمان و اتحادیه اروپا درخواست‌های مخالفان جمهوری اسلامی و برخی از قانون‌گذاران آلمانی مانند هانا نویمن در زمان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی را رد کرده و گفته بودند حکم دادگاهی در این قاره در این زمینه صادر نشده که چنین امکانی را فراهم کند.

با این حال، رسانه‌های آلمان ماه گذشته به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نوشتند دایره حقوقی شورای اتحادیه اروپا درخواست هیئت آلمان و هیئت‌های چند کشور دیگر را تأیید کرده که حکم صادره شش ماه پیش از سوی دادگاه دوسلدورف ممکن است مبنایی برای تروریستی نامیدن سپاه فراهم کرده باشد.

دادگاه دوسلدورف زمستان پارسال یک شهروند ایرانی را به جرم تلاش برای حمله به یک کنیسه یهودیان، به عنوان مأموریت محوله از سوی سپاه پاسداران، محکوم کرد.

همچنین نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا دو هفته پس از حمله نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران در ۲۵ فروردین با پرتاب صدها موشک و گسیل ده‌ها پهپاد انفجاری به سوی اسرائیل، خواهان تروریستی نامیدن سپاه پاسداران شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا نسبت به تروریستی نامیدن سپاه هشدار داد.

آلمان سفیر ایران را در ارتباط با حمله به یک کنیسه یهودیان احضار کرد

مواضع اتحادیه دموکرات مسیحی/ اتحادیه سوسیال مسیحی در راستای لزوم رویکرد تازه از سوی آلمان و اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی و تروریستی نامیدن سپاه زمان کوتاهی پس از انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا و در میانه تلاطم‌های شدید سیاسی در آلمان منتشر شده است.

مارکوس زودر، رهبر محافظه‌کاران بایرن (سی‌اس‌یو) به تازگی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در آلمان، مانند فرانسه، شد و تأکید کرد که ائتلاف سه حزبی حاکم، حمایت اکثریت مردم آلمان را از دست داده است.

دموکرات مسیحی‌های محافظه‌کار آلمان در انتخابات ماه گذشته اتحادیه اروپا ۳۰ درصد آرا را کسب کردند در حالی که حزب سوسیال دموکرات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، حائز ۱۴ درصد آرا شد که دو درصد نیز از حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» کمتر بود.

اتحادیه دموکرات مسیحی/ اتحادیه سوسیال مسیحی با گرایش راست میانه از اتحاد دو حزب سیاسی اتحادیه دموکرات مسیحی (سی‌دی‌یو) و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (سی‌اس‌یو) تشکیل شده است.

آنگلا مرکل به مدت ۱۸ سال رهبر این اتحادیه بود که در دولت‌های او، روابط برلین و تهران دستخوش فراز و نشیب شد اما مناسبات نسبتا پایدار و فعال باقی مانده است.

کانادا ماه گذشته سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کرد. اما دولت اتاوا، برخلاف آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا، سال‌های طولانی است که با ایران رابطه ندارد و دو کشور دارای سفارتخانه و سفیر در کشور مقابل نیستند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.