صدور حکم ۹ ماه حبس برای “رضا زعیمی” از نوکیشان مسیحی غیرتثلیثی (برانهامیست)

جمعه, 24ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


حکم محکومیت “رضا زعیمی” از نوکیشان مسیحی غیر تثلیثی(برانهامیست) کرج توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی تقلیل یافت. وی اوایل بهمن ماه سال گذشته در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج به یک سال و شش ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده بود.

«محبت نیوز»- دادگاه تجدیدنظر، چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، رضا زعیمی از نوکیشان مسیحی غیر تثلیثی(برانهامیست) را به دلیل فعالیت مسالمت آمیز عقیدتی، به ۹ ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم کرد.

به گزارش سازمان ماده ۱۸، رضا زعیمی پیشتر در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شعبانی و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری به یک سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود.

نامبرده در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹، در نزدیکی محل سکونتش در کرج توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از ۴ ساعت از مکان نامعلومی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد. بر اساس این گزارش، طی مدت زمان بازداشت،رضا زعیمی به مدت ۸ روز از تماس تلفنی محروم بوده و منزلش توسط نیروهای امنیتی نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

رضا زعیمی پس از گذشت ده روز به دستور قاضی دادسرای عمومی انقلاب ناحیه کرج از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به ندامتگاه قزلحصار منتقل و در نهایت پس از یک هفته با تودیع قرار ۶۰ میلیون تومانی آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.