تاکید دوباره آمریکا و فرانسه بر بازگشت ایران به مذاکرات وین؛ اتریش: بی‌اعتمادی به ایران زیاد است

پنجشنبه, 1ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

آمریکا بر تداوم «دیپلماسی معنادار» برای بازگشت به برجام تاکید کرد؛ همزمان فرانسه از اینکه موارد تخلف ایران از برجام گسترده‌تر می‌شود انتقاد کرد و اتریش نیز از بی‌اعتمادی بالا به ایران سخن گفت.

آگنس ون‌در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز پنجشنبه گفت برای دستیابی به توافق با ایران زمان زیادی باقی نمانده، اما تهران از این فرصت برای نقض هرچه بیشتر برجام استفاده می‌کند.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور، در نشست یک روز پیش خود با دیگر وزیران خارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، بر قصد ایالات متحده برای دنبال کردن مسیری جهت احیای برجام تاکید کرد.

بنابر این گزارش، بلینکن در این نشست تاکید کرد که آمریکا قصد دارد «مسیر دیپلماسی معنادار» را جهت بازگشت متقابل به پایبندی به برجام و رفع نگرانی‌های کامل این کشور درباره ایران دنبال کند.

از سوی دیگر الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش، در نشستی خبری گفت مذاکرات هسته‌ای با ایران به زودی در وین از سر گرفته می‌شود.

شالنبرگ با اشاره به گسترش «بسیار زیاد» فعالیت‌های اتمی ایران افزود که در دیدارش با حسین امیرعبداللهیان به او گفته که میزان بی‌اعتمادی نسبت به تهران قابل توجه است.

ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.