عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ گزارشی از آخرین وضعیت پیمان فرهنگیان در زندان ازبرم لاهیجان

یکشنبه, 22ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پیمان فرهنگیان دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ازبرم لاهیجان سپری میکند. این شاعر و فعال کارگری اواسط دی ماه جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و راهی این زندان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان فرهنگیان دوران محکومیت خود را در زندان ازبرم لاهیجان سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال کارگری ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای فرهنگیان هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند زندانیان متهم به جرائم خشن بسر میبرد.”

پیمان فرهنگیان در تاریخ سیزدهم دی ماه، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب آستانه اشرفیه بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان ازبرم لاهیجان منتقل شد.

این فعال کارگری در تاریخ بیست و پنجم مردادماه، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به یک سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در شهرستان زابل، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم شده بود.

نهایتا شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، آقای فرهنگیان را از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم کرد.

جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات پیمان فرهنگیان در تاریخ بیست و سوم مردادماه، در شعبه مذکور بدون حضور وی و وکلای او برگزار شد.

جلسه واخواهی این فعال کارگری، در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه، در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد. نهایتا در مهرماه سال جاری، درخواست واخواهی وی در شعبه مذکور رد شد.

آقای فرهنگیان پیشتر در تاریخ دوم مهرماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست قاضی سیدصادق حسینی به سی و هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود. نهایتا این حکم در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه هجده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی علی اصغر پورقاسم و مستشاری حسین قلی زاده سرچشمه، به ده سال حبس تقلیل یافت. هفت سال از این محکومیت به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است.

پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری ساکن بندر کیاشهر در استان گیلان در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت حبس خود، راهی زندان ازبرم لاهیجان شد. وی نهایتا آذرماه سال گذشته به صورت مشروط از این زندان آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.