رئیس سازمان امور اجتماعی: ۵۰ تا ۶۰ درصد کودکان کار نان‌آور خانواده‌اند

پنجشنبه, 14ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور: ۵۰ تا ۶۰ درصد کودکان کار نان‌آور خانواده‌اند

«محمد عباسی»، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفته است حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کودکان کار نان‌آور خانواده هستند و باید این موضوع حل شود تا مجبور به کار نباشد و به خانواده برگردند.

عباسی در حالی که هیچ آماری درباره تعداد کودکان کار در کشور ارایه نکرده و اعلام کرده سرشماری در این زمینه انجام نشده است، یادآور شد که آمار کودکان کار در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است 

به گزارش «ایسنا»، به گفته او آمار کودکان کار ایران نسبت به کشورهایی مثل هندوستان زیاد بالا نیست، چرا که در هندوستان حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون آدم در خیابان روزگار می‌گذرانند.

عباسی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور همچنین گفته است حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از این کودکان خانواده دارند و باید برای برگشت این کودکان به خانواده زمینه برگشت را  فراهم کنیم.

او همچنین خاطرنشان کرده که ما در زمینه درمان بزه عقب هستیم و تجربه ما در درمان کم است و بسیاری از کودکان در مراکز بزه تجربه‌های بزه دیگری از یکدیگر کسب می‌کنند. 

گفتنی است «مهدی ملکی»، رییس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور آبان ماه ۱۴۰۲ اعلام کرده بود ۱۲ تا ۱۵ هزار کودک کار خیابانی شناسایی شده در کشور وجود دارد و یکی از مهمترین مسائل در حوزه آسیب های اجتماعی، نبود نظام جامع آماری در این حوزه است.

او تاکید کرده بود که تعداد واقعی کودکان کار ممکن است ۲.۵ برابر این تعداد باشد.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.