شمار کشته‌ها در غزه به بیش از ۳۱۰ نفر رسید

شنبه, 28ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

ghazzeh

در آستانه سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به اسرائیل و مناطق فلسطینی، گزارش شده عملیات زمینی ارتش اسرائیل بر شمار کشته‌ها در غزه افزوده است.

کامبیز فتاحی خبرنگار بی‌بی‌سی در مرز اسرائیل و غزه به نقل از منابع فلسطینی می‌گوید از زمان آغاز حملات زمینی به غزه بیش از ۶۰ فلسطینی از جمله ۹ کودک کشته شده‌اند.

به این ترتیب شمار کشته‌ها در غزه در ۱۲ روز گذشته به بیش از ۳۱۰ نفر رسیده است. بیش از دو هزار و ۲۶۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

در اسرائیل هم یک سرباز و یک غیرنظامی کشته شده‌اند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است امروز برای مذاکره درباره بحران غزه و پایان درگیری حماس و اسرائیل به منطقه سفر کند.

جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل با اعلام خبر سفر آقای‌ بان به منطقه گفته آتش‌بس “کاملا ضروری” است؛ اما به گفته آقای فلتمن جامعه جهانی باید به دنبال راه بلندمدتی باشد که به دهه‌ها درگیری و اشغال پایان دهد.

سازمان ملل اعلام نکرده آقای‌ بان از کدام منطقه بازدید می‌کند هرچند به دلیل مسائل امنیتی بعید است او به غزه برود.

سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به منطقه در حالی اعلام می‌شود که تلاش‌های رییس‌جمهوری مصر برای ایجاد آتش‌بس میان حماس و اسرائیل ناموفق بوده است.

مرگ هشت عضو خانواده در شمال غزه

بعد از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس، اسرائیل اعلام کرد از اواخر روز پنج‌شنبه گذشته حملات خود علیه حماس را به عملیات زمینی گسترش می‌دهد.

یولاند نل، خبرنگار بی‌بی‌سی در غزه جمعه، اولین روز عملیات زمینی را روزی خونین توصیف کرده است.

امروز هم حمله هوایی در بیرون یک مسجد در منطقه پرجمعیت خان‌یونس در جنوب نوار غزه باعث مرگ ۷ فلسطینی شده است.

در شمال غزه هم حملات سنگین تانک‌های ارتش اسرائیل باعث مرگ هشت نفر از اعضای یک خانواده شده است از جمله چهار کودک.

دیشب، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی صحبت کرده و به او اطمینان داده که دفاع از کشور، حق اسرائیل است. او در عین حال از اسرائیل خواسته بود عملیات نظامی را طوری هدایت کند که کم‌ترین کشته‌های غیرنظامی را داشته باشد.

ghazeh

سازمان ملل متحد امروز اعلام کرده شمار آوارگان فلسطینی از زمان شروع حملات زمینی بیش از دو برابر شده و به ۵۰ هزار نفر رسیده است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.