حسن روحانی در جمع مردم اراک: بیش از ۱۲ هزار واحد تولیدی حرکت خود را آغاز کردند

یکشنبه, 2ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

vahed-tolidi

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وعده من از آغاز سال تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی ۵ درصدی بود گفت: انشاالله سال ۹۵ سال رونق اقتصادی خواهد بود.

اقتصاد ایران آنلاین- حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم اراک اظهار کرد: من به مردم قول داده ام حداقل ۷۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال کنم که تا تاریخ ۲۷ مهر ماه دوازده هزار و ۵۲۵ واحد تولید با حدود نه هزار میلیارد و ۱۹۰ میلیون تسهیلات از بانک ها توانسته اند حرکت خود را آغاز کنند.

در ادامه افزود: این به معنای یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است البته این رقم تا پایان سال اضافه می شود.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: امروز معضل اصلی کشور ما عدم رونق اقتصادی و بیکاری نسل جوان به ویژه تحصیل کرده‌ها است و ما برای اشتغال پایدار نسل جوان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

روحانی با اشاره به اینکه تلاش ما برای باز کردن زنجیر تحریم، ایجاد شرایط برای رونق اقتصادی بود تصریح کرد: برجام به معنای حقوق دولت ایران، صادر کردن آب سنگین اراک، صادر کردن UF6 صادرات آزاد نفت، گاز، پتروشیمی و میعانات گازی است. آیا کسی در ایران هست که از احقاق حقوق ملت ایران، آزادی تجارت با دنیا، باز شدن راه برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی و لغو ۶ قطعنامه ظالمانه علیه ملت خوشحال نباشد؟ برجام پیروزی تدبیر رهبری و مقاومت ۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه است.

به گزارش ایسنا، روحانی همچنین خاطر نشان کرد: امروز باید از فضای بعد از برجام استفاده کنیم. تمام سفرهای خارجی بعد از برجام با هدف رونق اقتصادی کشور و ایجاد رونق تجاری، سرمایه گذاری خارجی و استفاده از فناورهای نوین انجام می شود؛ چرا کشورهای آسیایی باید بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشند و ایران با این همه سرمایه انسانی و خدادادی ۵۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشد؟ آیا باید در گندم، ذرت، برنج و شکر به دیگران نیازمند باشیم و نباید در مسیر خودکفایی حرکت کنیم؟ نباید کشاورزی ما صنعتی شود و در این حوزه از فناورهای نوین استفاده کنیم؟

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در بخش صنعت، معدن و تجارت بعد از برجام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی وارد کشور شده است گفت: در مجموع از آغاز دولت یازدهم در این حوزه سه میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای ۱۳۳ طرح جذب شده است که از این تعداد، ۵۸ طرح تکمیل و بهره برداری شده و ۷۵ طرح هم در حال تکمیل است.
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.