علم الهدی: امروز فتنه در مجلس است

جمعه, 14ام آبان, 1395
اندازه قلم متن

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی در واکنش به سخنان نماینده رشت در مجلس مبنی بر اینکه «داستان فتنه کی می‌خواهد در این مملکت تمام شود؟» گفت که «امروز فتنه در مجلس است و این‌ها مدافع فتنه ۸۸ شدند، بعد می‌گویند فتنه تا کی؟».

به گزارش خبرگزاری فارس احمد علم‌الهدی در نماز جمعه روز ۱۴ آبان با استاند به گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی گفت که «فتنه خط قرمز ماست و تا زمانی که قرآن می‌گوید فتنه برای ما مهم است و این موضوع را فراموش نخواهیم کرد».

او با اشاره به سخنان پیغمبر اسلام مبنی بر اینکه «من پیغمبر فتنه‌ها را لابه‌لای خانه‌های شما می‌بینم» افزود: «کدام خانه‌ای از مجلس شورای اسلامی و خانه ملت بالاتر؟ امروز فتنه در مجلس است… این‌ها مدافع فتنه ۸۸ شدند، بعد می‌گویند فتنه تا کی؟»

امام جمعه مشهد تأکید کرد: «این‌هایی که امروز دم از فتنه‌گران می‌زنند و می‌خواهند این موضوع فراموش شود و با آمریکا سازش کنیم همان خطی را دنبال می‌کنند که در زمان تسخیر سفارت آمریکا در دولت بازرگان دنبال کردند و استعفا دادند و دولت سقوط کرد».

آقای علم‌الهدی افزود: «حالا شما به بنده و امثال بنده اهانت کنید و بگویید کاسب فتنه، مهم نیست، ما سرباز قضیه‌ایم، سرباز باید ترکش بخورد، باید گلوله بخورد، باید جان دهد، برای ما مهم نیست اما مقام معظم رهبری را چه می‌گویید که فرمودند فتنه ۸۸، خط قرمز ما هست».

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان وی از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

روز سه‌شنبه، ۱۱ آبان مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در جلسه رأی اعتماد سه وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش و جوانان، هر سه وزیر پیشنهادی به خصوص فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، را به «همراهی با فتنه» متهم کردند.

با این حال مجلس به هر سه گزینه پیشنهادی رأی داد.

در همان روز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس، در موافقت با وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش، گفت که «داستان فتنه کی می‌خواهد در این مملکت تمام شود؟ همه یا فتنه‌گر هستند یا کاسب فتنه و یا ساکت فتنه».

او ضمن اشاره تلویحی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق، تصریح کرد که «کسی که استارت فتنه را زد، هشت سال هر کاری که در این مملکت می‌خواست کرد و امروز در خیابان‌ها راه می‌رود».

یک روز بعد علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به این سخنان گفت: «این آقا اگر دستش هم به قرآن می‌رسید تمام واژه‌هایی را که درباره فتنه گفته شده حذف می‌کرد. اینها را از زبان یک نماینده می‌شنویم که جای تعجب دارد».

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی ۲۷ آبان ماه سال ۹۳ از سوی حسن روحانی تصدی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شده بود که در آن زمان موفق به جلب نظر نمایندگان مجلس نشد.

مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی امیری نیز در مجلس نهم برای تصدی سمت وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بودند، اما رأی اعتماد نگرفته بودند.

پس از رأی اعتماد مجلس دهم به سه وزیر پیشنهادی، علی مطهری نایب رئیس مجلس، این رای اعتماد را نشانه آن دانست که «حربه فتنه و متهم کردن افراد به فتنه‌گر بودن دیگر حربه‌ مناسبی برای حذف نیروهای کارآمد و انقلابی نیست».
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.