داعش با انتشار ویدیویی، مولوی عبدالحمید را به «ترور» و «حذف» تهدید کرد

چهارشنبه, 9ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

https://www.youtube.com/watch?v=iBDjaR7e0Vs

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی به زبان فارسی، علمای اهل سنت را به «ترور» و «حذف فیزیکی» تهدید کرد.

به گزارش «آمدنیوز»، گروه تروریستی داعش در حالی علمای اهل سنت ایران از جمله «مولوی عبدالحمید»، «مولوی گرگیچ» و «شیخ خطیبی» را به ترور تهدید کرد که «مولوی عبدالحمید» با هدف «تقریب» مواضع سیاسی ایران و عربستان و «کاهش خصومت» میان دو کشور، اکنون در عربستان سعودی به سر می‌برد.

«مولوی عبدالحمید» رهبر اهل سنت ایران است که همواره مواضعی مسالمت‌جویانه با مواضع رهبران جمهوری اسلامی داشته. وی یکی از ستون‌های هم‌زیستی مسالمت‌جویانه اهل سنت با شیعیان در ایران محسوب می‌شود.

در بخشی از ویدیوی منتشر شده توسط داعش، مولوی عبدالحمید و علمای اهل سنت ایران، «منافقان»ی خوانده شدند که «کفر صریح» را «از خلال منبرها» نشر می‌دهند و «احکام شریعت را تعطیل می‌گردانند» و «ندای نزدیکی میان رافضه و مسلمانان را سر می‌دهند.»

«مولوی عبدالحمید» که همواره تحت فشار محافل امنیتی و بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی قرار داشته، مدت‌هاست که در حصر استانی به سر می‌برد. وی اخیرا توانسته با هدف کمک به دیپلماسی دولت روحانی برای کاهش سطح تنش میان ایران و عربستان، از ایران خارج و با مقامات سعودی رایزنی کند.

به نظر می‌رسد این ترور قرار است پس از بازگشت مولوی عبدالحمید از عربستان سعودی صورت پذیرد.

لازم است نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نهایت تلاش و مساعی خویش را برای جلوگیری از حذف فیزیکی «مولوی عبدالحمید» به کار گیرند تا کشورمان هدف تفرقه‌اندازی گروه تروریستی داعش قرار نگیرد. هم چنین ممکن است حذف فیزیکی «مولوی عبدالحمید» موجب نزاع عقیدتی میان اهل سنت با شیعیان شود که این نزاع یکی از علل اصلی آتش افروزی داعش در کشورهای عراق و سوریه گردیده است.

گفته شده لایه‌هایی از نیروهای امنیتی و حاکمیتی ایران نیز خواهان حذف فیزیکی «مولوی عبدالحمید» و جایگزینی رهبری هم‌سو با سیاست‌های روحانیون و مراجع تقلید شیعه در کشور هستند که این موضوع نیز باید سبب هوشیاری مضاعف مقامات امنیتی کشور شود.

برخی کارشناسان مسائل منطقه معتقدند نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در شورای فرماندهی داعش نیروهای وابسته‌ای دارند که اخبار تحرکات و اهداف احتمالی این گروه را به آنان مخابره می‌کنند. گفته شده یکی از دلایل امنیت ایران در میان کشورهای منطقه، راهبری امنیتی ایران در شورای فرماندهی داعش است.

در بخشی از ویدیوی منتشر شده توسط داعش، مولوی عبدالحمید و علمای اهل سنت، «منافقان»ی خوانده شدند که «کفر صریح» را «از خلال منبرها» نشر می‌دهند و «احکام شریعت را تعطیل می‌گردانند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.