پنج عضو سپاه پاسداران ایران در سوریه کشته شدند

جمعه, 11ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

پنج تن از نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که یکی از آنها از کشتی گیران این کشور بود، طی روزهای اخیر در درگیرهای سوریه کشته شدند.

به دنبال دخالت‌های جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه که درپی آن، نیروهای خود را جهت حمایت از رژیم بشار اسد به سوریهمی‌فرستد، پنج تن از نیروهای سپاه پاسداران این کشور که یکی از آنها از کشتی گیران استان تهران بوده است، در درگیری‌های سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

این کشتی‌گیر که سعید خواجه صالحانی نام دارد، فرمانده پایگاه «سیدالشهدا» در شهرستان پاکدشت استان تهران بوده و برای چهارمین بار به سوریه اعزام شده بود.

یکی دیگر از کشته‌شدگان نیز حسین معزغلامی، از اعضای فعال «پایگاه بسیج قمر بنی هاشم حوزه ۱۱۳ تهران»، است که در درگیری‌هایاستان حما به هلاکت رسید.

سه افغان هم از گردان «فاطمیون»، وابسته به نیروی قدسِ سپاه پاسداران ایران کشته شده‌اند که اسامی آنها «محمدحسین حیدری»، «روح‌اللهحسینی» و «حسین رحمانی» عنوان شده که در منطقه شیخ سعید در جنوب شرقی حلب سوریه کشته شدند.

لازم به ذکر است، با وجود اینکه رئیس بنیاد شهید ایران در ماه جاری، از کشته شدن ۲۱۰۰ تن از نیروهای اعزامی ایران در سوریه و عراق خبر داده، اما اسامی کشته شدگان نیروهای نظامی و شبه نظامی وابسته به سپاه که در رسانه‌های رسمی ایران تحت عنوان «مدافعان حرم»منتشرشده است، آماری چند برابر را نشان می‌دهد.

از: امدنیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.