انتخابات ایران؛ مناظره‌ها ‘زنده’ پخش می‌شود

یکشنبه, 3ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

شبکه خبر ایران گزارش داده کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری ایران تصمیم قبلی خود را تغییر داده و اعلام کرده که مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ به طور زنده پخش خواهد شد.

جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری ایران برای تصمیم گیری درباره این موضوع دقایقی پیش پایان یافت. به گزارش تلویزیون دولتی ایران این کمیسیون از تصمیم قبلی برای پخش ضبط شده مناظره‌ها صرف‌نظر کرده است.

این کمیسیون پنج عضو دارد که به گفته وزیر کشور ایران چهار عضو آن در جلسه قبلی رای داده بودند که به دلیل “مسائل امنیتی” مناظره‌ها به صورت پخش شده ضبط شود.

این تصمیم باعث اعتراض تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران شده بود.

پنج عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات

دادستان کل کشور یا نماینده او

وزیر کشور یا نماینده او

دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات

یکی از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما

رئیس صدا و سیما یا نماینده او

بر اساس گزارش‌ها از میان پنج نماینده تنها صدا و سیما خواستار پخش زنده مناظره‎‍‌‌ها بوده است.

به دلیل این‌که دو عضو این کمیسیون از وزارت کشور زیر نظر حسن روحانی هستند، رسانه‌های اصولگرا حسن روحانی را متهم کردند که خواسته با ممنوعیت پخش مناظره‌های زنده بر مباحث مطرح شده در این مناظره‌ها کنترل داشته باشد.

اما وزیر کشور ایران امروز به خبرنگاران گفت که این تصمیم بدون هماهنگی با رئیس جمهور گرفته شده است. او توضیح داد: “صادقانه عنوان می‌کنم در این موضوع هیچ مشورت و همفکری با رئیس‌جمهور نداشتم و حتی پس از اعلام این مصوبه رئیس‌جمهور نخستین‌ کسی بود که نسبت به آن معترض شد و نه تنها در شیراز بلکه دو بار در تماس مستقیم با خودم اعتراض خودش را به این تصمیم ابراز کرد.”

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی به خبرنگاران گفته بود: “در برنامه‌های زنده هر حرفی که زده شود، دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال ۸۸ هزینه‌های بسیاری را بابت این حرف‌ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت‌های آن سال همچنان باقی است.”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.