“ادامه اعتراض عجیب اصولگرایان به نتایج انتخابات!”

سه شنبه, 2ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

پس از گذشت چند روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و اعلام نتایج قطعی آن، اعتراض اصولگرایان به نتایج این دو انتخابات ادامه دارد. حامیان ابراهیم رئیسی و برخی اعضای لیست خدمت (اصولگرایان) در انتخابات شوراها مدعی تخلفات گسترده شده اند.

به گزارش فرارو، امروز علی نیکزاد رییس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی طی نامه‌ای به وزیر کشور از عدم ارائه شفاف نتایج به تفکیک صندوق‌های اخذ رأی انتقاد کرد.

پیش از این ابراهیم رئیسی از “تخلف” در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته بود. او در نامه ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان مراتب اعتراض خود را به تخلفاتی انتخاباتی اعلام کرده بود.

در نامه رئیسی آمده بود: “همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف و مکلف به حفظ جمهوریت نظام و پاسداری از آرای مردم که مصداق حقوق شهروندی ایرانیان است می باشیم و اینجانب با وعده ای که به مردم قهرمان و نجیب ایران داده ام، نمی توانم در برابر ظلم به حقوق مردم سکوت کنم؛ لذا تقاضا دارم در اجرای قانون به موارد گفته شده توجه و رسیدگی جدی شود.”

ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری با کسب نزدیک به ۱۶ میلیون رای نفر دوم شد.

نماینده اصلی اصولگرایان پس از شکست در انتخابات بیانیه‌ای صادر کرد. او در این بیانیه از مردم و رهبر انقلاب به خاطر برگزاری انتخابات به عنوان “حماسه باعظمت” تشکر کرد اما به حسن روحانی، برنده انتخابات تبریک نگفت.

در آن بیانیه هم به تخلفات انتخاباتی اشاره و گفته شده بود: “اگرچه حضور بانشاط و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی کام هر ایرانی را شیرین کرد. لکن برخی بداخلاقی های انتخاباتی و تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود که آن را از مسیر قانون پیگیری خواهم نمود.”

ستاد انتخاباتی رئیسی و حامیان او مدعی هستند در فرآیند برگزاری انتخابات تخلفات گسترده ای صورت گرفته است. حتی شایعاتی از برگزاری تجمع اعتراضی در این باره منتشر شد.

این در حالی است که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته اعلام کرد “تخلف مهمی رخ نداده است.”

به گفته کدخدایی “طبق قانون شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز از زمان برگزاری انتخابات یعنی تا سه‌شنبه هفته آینده فرصت دارد تا پس از بررسی شکایات، نتایج را اعلام کند.”

اعضای لیست خدمت از علی لاریجانی، رییس مجلس درخواست کردند که بخشی از آرا باز شماری شود. علی لاریجانی نیز از هیات نظارت برانتخابات شوراها درخواست کرد بخشی از ارا بازشماری شود.

همزمان با انتشار این خبر ۵۲ نماینده مجلس که خبرگزاری فارس اسامی آنها را منتشر نکرده است در نامه ای ادعاهای تازه ای درباره تخلف مطرح کرده اند.

در این نامه آمده است: «متأسفانه افرادی که سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر و یا مشکلات شدید امنیتی داشته و کتباً مورد رد وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی و امنیتی بوده‌اند، توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مورد تأیید قرار گرفتند.»

همچنین امروز محمد حسین فرهنگی نماینده اصولگرای تبریز در نطقی گفت: «نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان باشد.»

در انتخابات شورا لیست امید (اصلاح طلبان) توانست پیروزی مطلق را در تهران و چند کلانشهر دیگر کسب کند.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.