مهدی کروبی اعتصاب غذا کرد

چهارشنبه, 25ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

همسر مهدی کروبی، چهره سیاسی منتقد حکومت ایران که بیش از شش سال گذشته را در حصر خانگی به سر برده است، می‌گوید که او از صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب غذا کرده و جز داروی قلبش، آب و غذا نخورده است.

سایت سحام نیوز، پایگاه خبری نزدیک به خانواده کروبی به نقل از فاطمه کروبی نوشته که آقای کروبی دو خواسته اصلی دارد، یکی خروج مأموران از منزلی که او در آن در حصر به سر می برد و دوم برگزاری دادگاه علنی در صورت تداوم حصر.

خانم کروبی گفته که آقای کروبی باید بتواند در این دادگاه به همراه وکلایش به ادعاهای حکومت پاسخ دهد و “مردم را در جریان بسیاری از مسائل که مد نظرشان است قرار دهند”.

همسر آقای کروبی به سحام نیوز گفته: “آقای کروبی به عنوان رئیس اسبق قوه قانونگذاری، معتقد هستند که اعمال مجازت خودسرانه، غیرقانونی است و احدی حق ندارد فراتر از قانون به اعمال مجازات علیه کسی اقدام کند. هرگونه مجازاتی اگر بناست اعمال شود باید از طریق دادگاه باشد.”

او در عین حال گفته که به عادلانه بودن دادگاه امیدی ندارد و به حکم دادگاه هم اعتراض نخواهد کرد.

آقای کروبی اخیرا به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود و برای قلب او باتری (پیس میکر) گذاشته شد.
به گفته خانم کروبی، او در بیمارستان و از طریق وزیر بهداشت برای “مقامات نظام” پیغام فرستاده بود که اگر “قرار بر تداوم حصر غیرقانونی بدون محاکمه علنی” باشد، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

خانم کروبی گفته: “ایشان بر این باور است که این روند و ادامه آن به معنای پایان دادن به عمر محصورین است،‌ بدون اینکه پس از سال ها اتهام زدن و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی، کوچکترین فرصتی برای دفاع به آنها داده باشند”.
همسر آقای کروبی می گوید که به اصرار او و پزشک وزارت اطلاعات، آقای کروبی فقط داروی قلب خود را مصرف کرده و آب یا غذا نخورده است.

فاطمه کروبی گفته: “انتظار صریح ما این است که مأموران امنیتی از منزل بیرون روند و با یک کیوسک امنیتی یا پست انتظامی رفت آمدها را کنترل کنند، نه اینکه درون منزل حضور داشته باشند.”

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ به تصریح و تلویح از ادامه حصر آقای کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد انتقاد کرد.

شعارهایی مبتنی بر درخواست رفع حصر رهبران اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ از جمله شایع ترین شعارها در تجمع های انتخاباتی آقای روحانی بود.

او در انتخابات اخیر گفت که در چهار سال گذشته موفق به شکستن حصر نشده چون در انتخابات سال ۹۲ کمی بیش از نصف آرا را کسب کرده بود، اما تلویحا گفت که اگر نسبت رأیش بیشتر باشد، ممکن است بتواند این بار به حصر خاتمه دهد.

گروهی از کسانی که در جریان انتخابات از آقای روحانی حمایت کردند، بعدا از او انتقاد کردند که در این مورد به اندازه کافی تلاش نمی کند.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.