ترزا می به ترامپ: بریتانیا و اروپا به شدت به برجام متعهدند

چهارشنبه, 19ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

خانم می دیروز هم در گفت‌وگویی تلفنی با همتای اسرائیلی خود بر “پایبندی جدی” بریتانیا به برجام تأکید کرده بود

ترزا می نخست وزیر بریتانیا در گفتگویی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر “تعهد قوی” لندن و متحدان اروپایی آن به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی تاکید کرد.

نخست وزیر بریتانیا در حالی بر این موضع پافشاری کرده که تا دو روز دیگر دولت آمریکا باید نظر خود را درباره پایبندی ایران به برجام اعلام کند.

ترزا می دیروز هم در گفت‌وگویی تلفنی با همتای اسرائیلی خود بر “پایبندی جدی” بریتانیا به توافق هسته‌ای تأکید کرده بود.

خانم می در گفتگوی امروز با دونالد ترامپ، همچنین گفته بسیار اهمیت دارد که توافق هسته ای به دقت تحت نظارت باشد و به درستی اجرا شود.

وی از سوی دیگر، همکاری بریتانیا، آمریکا و دیگر کشورها را برای مقابله با آنچه “اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه” خوانده مهم دانسته است.

به گزارش رویترز، خانم می و آقای ترامپ در گفتگوی امروز توافق کرده اند که تیم های هر دوی آنها، پیش از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد برجام در تماس باشند.

در آستانه اعلام موضع دونالد ترامپ در مورد برجام، وی انتقاد از توافق هسته ای و حمله به حکومت ایران را به شدت افزایش داده و این احتمال بیش از پیش مطرح شده که آمریکا پایبندی ایران به برجام را تایید نکند.

مقام های ارشد روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان و همچنین اتحادیه اروپا، بر لزوم حفظ برجام تاکید کرده و آمریکا را از تضعیف این توافق بر حذر داشته اند.

آژانس جهانی انرژی اتمی، تاکنون چند بار پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را مورد تایید قرار داده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.