آمریکا و متحدان‌اش به دنبال گزینه‌هایی برای محافظت از باز ماندن تنگه هرمز/سی ان ان: در صورت بسته‌شدن تنگه هرمز توسط ایران، احتمالا عربستان با پشتیبانی آمریکا وارد عمل خواهد شد

یکشنبه, 7ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

دو مقام آگاه آمریکایی به شبکه خبری «سی ان ان» خبر دادند:

دو مقام مطلع آمریکایی گفته‌اند که اگر اقدام نظامی صورت گیرد عربستان سعودی و نه نیروهای آمریکایی وارد عمل خواهند شد و به رویارویی با ایران می‌پردازند. شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو مقام مطلع امریکایی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، می‌نویسد در این میان امریکایی‌ها تنها از متحدان منطقه‌ای‌شان حمایت نظامی به عمل خواهند آورد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- به دلیل بالا گرفتن تنش میان آمریکا و ایران، دولت ترامپ به دنبال گزینه‎های نظامی برای محافظت از تنگه هرمز و کسب اطمینان از باز ماندن آن است.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو مقام آگاه امریکایی اشاره کرده است که دولت ترامپ، پس از حمله اخیر به تانکرهای نفت عربستان سعودی توسط انصارالله یمن با دقت نظر و جدیت بیشتری به دنبال کسب اطمینان از باز ماندن تنگه هرمز و احتمال استفاده از گزینه نظامی برای این موضوع است.
این دو مقام مطلع آمریکایی گفته‌اند که اگر اقدام نظامی صورت گیرد عربستان سعودی و نه نیروهای آمریکایی وارد عمل خواهند شد و به رویارویی با ایران می‌پردازند. این شبکه خبری به نقل از دو مقام مطلع امریکایی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، می‌نویسد در این میان امریکایی‌ها تنها از متحدان منطقه‌ای‌شان حمایت نظامی به عمل خواهند آورد.
این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند که نگرانی‌ها از بسته شدن تنگه رمز پس از تنش لفظی میان مقام‌های ایرانی و امریکایی بالا گرفته است. این شبکه خبری می‌نویسد: «جیمز متیس» وزیر دفاع امریکا روز جمعه اظهار داشت که ایران تهدید کرده که تنگه هرمز را خواهد بست. با این حال، امریکایی‌ها که متعهد به باز نگهداشتن این آبراهه بین‌المللی هستند، از جمله استفاده از گزینه نظامی را در دستور کار قرار داده‌اند. متیس تاکید کرد که آمریکا با سعودی‌ها، بحرین، کویت و امارات برای مقابله با ایران رایزنی می‌کند».

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.