دومین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران ایران / ویدئو

یکشنبه, 1ام مهر, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اعتصاب رانندگان کامیون ایران که در دور جدید خود به دنبال فراخوانی از روز شنبه ۳۱ شهریورماه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفیشان آغاز شده است، امروز یکشنبه ۱ مهرماه برای دومین روز جاری در بسیاری از شهرهای ایران ادامه یافت. دور جدید اعتصاب کامیونداران تاکنون باعث افزایش قیمت برخی میوه و صیفی‌جات شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز شنبه ۳۱ شهریورماه رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

این اعتصاب در روز سه‌شنبه در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “اهواز، شیراز، شهرضا، بوشهر، بستان آباد، تبریز، اراک، نهبندان، گرگان، زرین‌شهر، مبارکه، رشت، همدان، سبزوار، نیشابور، قم، خرمشهر، خمینی‌شهر، ساوه، ارومیه و بندرعباس” شکل گرفت.

لازم به ذکر است این اعتصاب چندی پیش در دو دور حدود ده روزه شکل گرفت که با برخی وعده‌ها از سوی مسئولان پایان یافت اما با برآورده نشدن این وعده‌ها، رانندگان کامیون اعتصاب خود را از روز گذشته مجددا آغاز کردند.

روز سه‌شنبه حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان در واکنش به افزایش قیمت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: “حدود دو روز است که رانندگان کامیون اعتصاب کرده‌اند و همین مساله باعث شده بار، به کندی به میدان مرکزی میوه و تره بار برسد؛ ضمن اینکه بحث صادرات نیز همچنان به قوت خود باقی است”.

اتحادیه هماهنگ‌کنندکان رانندگان سراسر ایران در روزهای اخیر با انتشار فراخوانی از رانندگان کامیون خواست که از اول مهر در اعتصاب سراسری شرکت کنند. با این حال بسیاری از این رانندگان از روز گذشته اعتصاب خود را آغاز کردند.

در این فراخوان ۱۵ خواسته رانندگان کامیون و ترانزیت که برای دستیابی به آنها اعتصاب خواهند کرد، بیان شده است. از جمله این خواسته‌ها به «افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار»، «کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی»، «افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه»، «کسر حق پرداختی بیمه رانندگان»، «حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها»، و «نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر» می‌توان اشاره کرد.

هرانا پیشتر در گزارشی از اعتصاب رانندگان کامیون در سه شهر ارومیه مرکز آذربایجان غربی، کرج مرکز استان البرز و بروجرد در استان لرستان خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.