اف‌بی‌آی ارسال هشت بسته مشکوک با هدف تروریستی را تایید کرد

پنجشنبه, 3ام آبان, 1397
اندازه قلم متن


از راست به چپ: باراک اوباما، جورج سوروس، هیلاری کلینتون و دبی واسرمن شولتز

از باراک اوباما و هیلاری کلینتون تا دفتر سی‌ان‌ان و دفاتر نمایندگان دموکرات مجالس آمریکا و نیز جورج سوروس میلیونر معروف آمریکایی هدف تهدیدات تروریستی قرار گرفته‌اند. این تهدیدات فضای انتخاباتی آمریکا را ملهتب کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تا اولین ساعات روز پنج‌شنبه ۳ آبان (۲۵ اکتبر) حداقل هشت بسته مشکوک در آمریکا به شخصیت‌های مختلف سیاسی ارسال شده است. باراک اوباما، هیلاری کلینتون، جان برنن، رییس سابق سیا و جورج سوروس از معروف‌ترین کسانی بوده‌اند که این بسته‌ها را در واشنگتن و نیویورک دریافت کرده‌اند.

دو بسته نیز در کالیفرنیا کشف شده که به آدرس مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره ارسال شده است.

ماموران تحقیق در آخرین ساعات روز چهارشنبه مشغول بررسی بسته مشکوک دیگری بوده‌اند که به آدرس جو بایدن، معاون ریاست‌جمهوری در زمان اوباما ارسال شده است.

هیچ کدام از این هشت بسته منفجر نشده و به کسی نیز آسیب نرسیده است. با این حال خبر ارسال بسته‌های مشکوک حاوی مواد منفجره، فضای انتخاباتی امریکا را ملتهب کرده است.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور روز ۱۵ آبان (۶ نوامبر) برگزار خواهد شد. ممکن است در این انتخابات دموکرات‌ها بتوانند اکثریت کرسی‌های هردو مجلس آمریکا را به دست آورند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که دولتش “تحقیقاتی جامع و تهاجمی” را در این باره پیش خواهد برد. او گفت: «هر اقدامی که تهدیدآمیز بوده و خشونت سیاسی در بر داشته باشد، حمله به دموکراسی ما تلقی می‌شود. ما می‌خواهیم همه در صلح و آرامش در کنار یکدیگر باشیم.»

با این حال او در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر رسانه‌ها را موظف کرده تا “خصومت بی‌پایان و حملات و داستان‌های دایما منفی و دروغ” را متوقف کنند.

سی‌ان‌ان که هدف یکی از این حملات تروریستی قرار گرفته، یکی از رسانه‌هایی است که ترامپ بارها آن را دشمن خود دانسته است.

آخرین نتایج تحقیقات

بسته بمبی که به دفتر سی‌ان‌ان ارسال شده بود، حاوی پودر پایروتکنیک بوده که در ساخت نوعی بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک منبع نزدیک به گروه تحقیق در این باره به سی‌ان‌ان گفته است که بسته‌ای که به دفتر جان برنان رییس سابق سیا فرستاده شده مشابه بسته‌ای است که به دفتر سی‌ان‌ان فرستاده شده بود و حاوی پودر سفیدی است که مقامات معتقدند ممکن است پودر پایروتکنیکی باشد.

پسر جورج سوروس نیز در مطلبی که در نیویورک تایمز نوشته تصریح کرده که یک عضو بلندپایه گروه تحقیق بسته مشکوکی را که دوشنبه به منزل جورج سوروس در نیویورک ارسال شده بود تهدیدآمیز تشخیص داده است.

الکساندر سوروس اعلام کرده که به کسی در این رابطه آسیبی نرسیده است. او در عین حال گفته که پدرش به عنوان یک بازمانده هولوکاست که “فعالیت‌های بشردوستانه‌اش طبعا سیاسی است” بارها هدف حملات ضدیهودی قرار گرفته است.

فرزند سوروس گفته پس از انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری این حملات شدیدتر و وضعیت بدتر شده است و اضافه کرده “حالا ما با بمب تهدید می‌شویم”.

اف‌بی‌آی تایید کرده است که دو بسته ارسال‌شده به دفتر ماکسین واترز نماینده دموکرات کنگره آمریکا نیز شبیه سایر بسته‌های مشکوک ارسالی بوده است. این بسته مشکوک در آخرین ساعات روز چهارشنبه در یک صندوق پستی در جنوب لس‌آنجلس پیدا شد.

اولین بسته مشکوک روز دوشنبه به منزل جورج سوروس در نیویورک ارسال شد.

دبی واسرمن شولتز عضو مجلس نمایندگان و رییس سابق کمیته ملی دموکرات‌ نیز بسته مشکوکی در دفترش در فلوریدا دریافت کرده است.

به گزارش اف‌بی‌آی تا بعدازظهر روز چهارشنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) دو بسته دیگر نیز به دفتر مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره و منتقد سرسخت ترامپ در لس‌انجلس ارسال شده است.

پیش از آن نیز بسته‌های مشکوک به دفاتر باراک اوباما، رییس جمهور سابق، هیلاری کلینتون، وزیرخارجه سابق و جان برنان، رئیس سابق آف‌بی‌آی ارسال شده بود. علاوه بر این اریک هولدر، دادستان کل سابق هم بسته‌ مشابهی دریافت کرده‌ که تحت بررسی متخصصان قرار دارد.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.