یک فرمانده سپاه: ۸۰ عملیات ناامن‌سازی را در سال جاری خنثی کرده‌ایم

چهارشنبه, 23ام آبان, 1397
اندازه قلم متن


فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شناسایی و خنثی‌سازی «۸۰ عملیات ناامن‌سازی» در سال جاری که قرار بوده در ایران اجرا شود خبر داد.

آن‌ طور که خبرگزاری رسمی ایرنا در روز چهارشنبه به نقل از امیرعلی حاجی‌زاده اعلام کرد، قرار بوده این عملیات از سوی «گروه‌های تروریستی» اجرایی شود.

وی به نام این گروه‌ها اشاره‌ای نکرد، اما افزود که آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات متحده عربی «سه طرح جنگ اقتصادی، نظامی و ناامن‌سازی ایران را دنبال می‌کنند» و برای تحقق آن به «گروهک‌های تروریستی و منافق» متوسل شده‌اند.

وی افزود که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران با «اقدام به‌موقع» موفق به شکست «اکثر» عملیات آنها شده و «تنها سه یا چهار درصد» این عملیات در سال جاری «موفق» بوده است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیز بارها از شناسایی و انهدام تیم‌های تروریستی در نقاط مختلف ایران خبر داده است.

این در حالی است که در سال جاری علاوه بر حمله مسلحانه به مراسم رژه روز ارتش در اهواز، دست‌کم ۱۲ مرزبان ایرانی پاسگاه میرجاوه در شرق ایران نیز ربوده شدند.

به دنبال حمله به مراسم رژه در اهواز، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در انتقاد از وضع تامین امنیت در این مراسم، از این که مهاجمان به رژه نظامی در این شهر «۱۲ دقیقه تیراندازی کردند» و «هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد» انتقاد کرد.

در این عملیات مسلحانه، دست‌کم ۲۴ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

همزمان با این اتفاق‌ها در داخل کشور، جمهوری اسلامی خود به تلاش برای انجام اعمال تروریستی در خارج از کشور نیز متهم شده و افرادی در ارتباط با این اتهام در خارج کشور و از سوی مقام‌های غربی بازداشت شده‌اند.

ایران به شدت این اتهام را رد می‌کند و آن را توطئه دشمنان خود از جمله «اسرائیل» معرفی می‌کند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.