گزارشی از بازداشت رویا حسین زاده، شهروند بهایی در گیلان

چهارشنبه, 17ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رویا حسین زاده، شهروند بهایی اهل منجیل در استان گیلان، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی این شهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی روز دوشنبه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۷، رویا حسین زاده، شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان لاکان رشت آزاد شده است.

این شهروند بهایی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۳ بهمن ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی در شهر منجیل بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده بود.

مَنجیل از شهرهای شهرستان رودبار در استان گیلان در شمال ایران واقع شده است.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.