ایران از مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای این کشور خبر داد

شنبه, 11ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

هواپیمای ایران ایر--عکس تزئینی

با اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران به نظر می‌رسد هواپیماهای ایران بار دیگر با معضل سوخت‌رسانی در خارج از این کشور مواجه شده‌اند (عکس از آرشیو)

یک مقام ایرانی با اشاره به ادامه مشکل سوخت‌رسانی برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های خارجی گفته است ایران شکایت خود را به نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است.

مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی ایران گفته است موضوع عدم سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در شماری از فرودگاه‌های خارجی به ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) اطلاع داده شده است.

آقای دهقان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دلیل بروز این مساله خوانده و آنها را “بر خلاف” همه مقررات بین‌المللی دانسته است.

آمریکا شماری از شرکت‌های هواپیمایی ایران از جمله ایران ایر را تحریم کرده است.

آقای دهقان مدعی شده هدف از این اقدامات “قطع ارتباط مردم ایران با سایر کشورها” است و گفته است جمهوری اسلامی برای حل مشکل تحویل سوخت به شرکت‌های ایرانی تلاش خواهد کرد.

هواپیماهای ایرانی چند سال پیش هم با مشکل سوخت‌رسانی مواجه شده بودند.

در آن زمان، با افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تصویب قانون تحریم فروش سوخت به ایران در آمریکا، فرودگاه‌های خارجی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کردند که این باعث بروز مشکل برای مسافران این هواپیماها شد.

این محدودیت‌ها باعث ‌شد تا هواپیماهای ایرانی برای مدتی مجبور شوند برای سوخت‌گیری در فرودگاه ثالثی توقف کنند.

خبرگزاری ایرنا تازه‌ترین مورد مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران را مربوط به پروازی به مقصد فرانکفورت آلمان دانست و نوشت این پرواز با ۸ ساعت تاخیر از ایران پرواز کرد و برای سوخت‌گیری مجبور به توقف ۴ ساعته در آنکارا شد.

خبرگزاری رسمی ایران می‌گوید “پس از ساعت‌ها مذاکره و درحالی که مسافران داخل هواپیما بدحال شده بودند با انتقال دو تانکر سوخت از خارج فرودگاه، سوخت هواپیما تامین شد.”

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.