جبهه ملی ایران قتل زندانیان سیاسی را شدیداً محکوم می‌نماید

سه شنبه, 28ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

جبهه ملی ایران قتل زندانیان سیاسی را شدیداً محکوم می‌نماید

خبر فاجعه‌بار بود و دهشتناک. زندانی سیاسی بیست و یکساله، آقای «علیرضا شیر محمدعلی»، از فرزندان این مرز و بوم در زندان مخوف فشافویه با بیش از سی ضربه چاقوی دو قاتل حرفه‌ای جان باخت. او که به دلیل حق‌طلبی و آزادی‌خواهی در پشت میله‌های زندان قرار گرفته و درحقیقت اسیر وجدان بیدار خود بود، در یک جنایت آشکار جان خود را ازدست داد. در انبوه اخبار داخلی و خارجی این خبر آن‌سان که باید در مرکز توجه قرار نگرفت. صدا و سیمای جمهوری اسلامی که کوچکترین اخبار نقض حقوق بشر در کشورهای غربی را با هیجان بارها و بارها منعکس می‌کند، کوچکترین اشاره‌ای به این فاجعه نمی‌نماید و نهاد انتصابی دیگر یعنی قوه قضاییه ضرورت پاسخگویی به وجدان عمومی جامعه را درک نمی‌کند.

طبق قوانین جهانی و حتی قوانین داخلی با وجود تمامی کاستی‌هایش حفظ جان متهم و مجرم بر عهده‌ی قوه قضاییه است، که مبالغ هنگفتی از بودجه مملکت صرف این قوه عریض و طویل می‌شود تا مثلاً عدالت را در جامعه برقرار نماید.

تفکیک زندان بر اساس نوع جرم و سن از بدیهی‌ترین قوانین پیشگیری از تشدید و تکثیر جرم است.

حقوق انسانی مجرم و متهم به هیچ بهانه ای نباید زیر پا گذاشته شود.

هرچند محکوم ساختن هر فردی به جرم دگراندیشی خلاف عدالت ومبانی حقوق بشر است، و اصولاً دگراندیشی در قوانین هیچ‌یک از کشورها از جمله در قوانین جمهوری اسلامی جرم تلقی نمی‌شود، اما حتی در این قوانین پر از کاستی و تناقض، تنها قاضی است که تعیین کننده مجازات است و کسی حق ندارد فراتر از حکم قاضی مجازات کند. تا کی باید شاهد قتل زندانیان سیاسی در زندان‌ها و فجایعی چون کهریزک، فشافویه، گوهردشت، اوین و سایر زندان‌ها در جمهوری اسلامی باشیم و حاکمان با دروغ و تزویر، دم از عدالت بزنند؟

جبهه ملی ایران با تسلیت به خانواده شادروان علیرضا شیر محمدعلی، خواهان روشن شدن ابعاد پنهان این فاجعه و برخورد قاطع با عاملان این جنایت در دادگاهی قانونی، علنی و بی طرف است.

بیست ششم خرداد ماه ۱۳۹۸

تهران هیأت رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.