جلسه دادگاه ۴ فعال مدنی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

پنجشنبه, 6ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – کیفرخواست پرونده یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، روز جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به این فعالان مدنی ابلاغ شد. کیفرخواست فرشته دیدنی، دیگر فعال مدنی بازداشتی روز جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. این افراد روز جاری برای دریافت این ابلاغ از زندان قرچک ورامین به دادگاه انقلاب تهران منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۸، کیفرخواست پرونده یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ایشان ابلاغ شد.

در این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده است اتهامات مطروحه علیه این شهروندان “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” بود. علاوه بر این اتهامات در خصوص یاسمن آریانی، اتهام “توهین به مقدسات” نیز در کیفرخواست صادره علیه وی مطرح شده است.

یک منبع مطلع در خصوص برگزاری این جلسه دادگاه به گزارشگر هرانا گفت: “برخورد قاضی مقیسه از ابتدای جلسه با این افراد بسیار نامناسب و توهین آمیز بوده و کیفرخواست را نیز همراه با توهین و فحاشی برای متهمین خوانده است. قاضی مقیسه در جلسه دادگاه متهمین را به صدور احکام سنگین و تحمل حبس در زندان قرچک تهدید کرده و گفته است به وکیل حق ورود به پرونده را تا پس از صدور حکم و تشکیل دادگاه تجدید نظر نخواهد داد”.

به گفته این منبع مطلع، مصداق اتهام “تبلیغ علیه نظام” در خصوص خانم عربشاهی حمایت از فعالین کارگری، کارگران هفت تپه و فولاد و معلمان به واسطه ویدئوهای منتشر شده توسط وی در فضای مجازی بوده است.

همزمان با جلسه بازپرسی سه شهروند مورد اشاره، گزارش شده است فرشته دیدنی، دیگر فعال مدنی بازداشتی در زندان قرچک ورامین نیز روز جاری جهت ابلاغ کیفرخواست به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری منتقل شده بود.

هرچند از اتهامات مطروحه علیه این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست با این حال وی پیشتر با انتشار چند ویدیو، در متروی تهران، زنان را به برداشتن حجاب و حمایت از بازداشت شدگان فعالین حقوق زنان از جمله مژگان کشاورز، یاسمن آریایی، منیره عربشاهی و …، فراخوانده بود.

لازم به ذکر است یاسمن آریانی، در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه و مادرش منیره عربشاهی در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، مژگان کشاورز در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه و فرشته دیدنی در ۱۵ خردادماه امسال بازداشت شده اند.

صبا کردافشاری دیگر بازداشت شده ای است که اشتراکات زیادی در سابقه و زمینه های بازداشت با این افراد دارد با اینحال به نظر می آید در کلاسه پرونده جداگانه ای علیه او طرح اتهام شده است، از اتهامات علیه خانم کردافشاری که از ۱۱ خردادماه در بازداشت به سر می برد میتوان به “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب”، “تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروه های معاند و طرح (طراحان) براندازی نرم”و “اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های خارجی” اشاره کرد.

هر چهار فعال مدنی مورد اشاره هم اکنون در زندان قرچک ورامین نگهداری می شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.