ده‌ها تشکل دانشجویی به حکم زندان مهدی حاجتی اعتراض کردند

چهارشنبه, 19ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

مهدی حاجتی ۳۹ ساله و نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی است

۶۸ تشکل دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای مشترک با حمایت از مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز، از صدور حکم زندان برای او انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، این تشکل‌های دانشجویی در بیانیه خود مهدی حاجتی را کسی توصیف کرده‌اند که هرگز درگیر بده‌بستان‌های سیاسی نشد و عملکرد او چیزی جز مبارزه با فساد مالی و دفاع از حقوق شهروندی نبود و «به‌ عنوان نماینده شهر شیراز بارها و بارها مقابل بی‌قانونی ایستاد و با ارائه دلایل و شواهد متقن به مقابله با موارد پایمال شدن حقوق شهروندی و قوانین شهری پرداخت».

مهدی حاجتی، مهرماه سال گذشته، پس از انتشار توئیتی درباره پیگیری بازداشت دو بهایی در این شهر خود بازداشت و پس از ده روز به قید وثیقه آزاد شد.

متن توئیتی که در دادگاه به صدور حکم یک سال حبس برای مهدی حاجتی انجامید این بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت‌شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام.»

این عضو شورای شهر شیراز نهایتاً دوازدهم خرداد دستگیر و روانه زندان شد و اکنون در حال گذراندن محکومیت خود در زندان عبدل‌آباد شیراز به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» است.

تشکل‌های دانشجویی که اسامی دانشگاه‌هایی از ۲۰ استان ایران در آن به چشم می‌خورد، در بیانیه اعتراضی خود با انتقاد از روند قضایی منجر به صدور حکم زندان برای مهدی حاجتی افزوده‌اند: «نگذارید این باور در مردم تقویت شود که پاک‌دستی و مبارزه برای احقاق حقوق شهروندی، شجاعت و شرافت اخلاقی، پاسخی جز حبس نخواهد داشت.»

دانشجویان همچنین از «سکوت مطلق غالب اعضای شورا و به‌ظاهر همفکران» مهدی حاجتی اظهار تعجب و تأسف کرده‌اند.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.