حجاب اجباری؛ فاطمه محمدی موقتا آزاد شد/ ویدئوی درگیری

پنجشنبه, 20ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – فاطمه محمدی، زندانی سیاسی سابق که روز گذشته توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بود، موقتا آزاد شد. بازداشت خانم محمدی در پی بروز درگیری با زنی که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با موضوع حجاب برای وی و چند شهروند دیگر ایجاد مزاحمت کرده بود صورت گرفت. خانم محمدی پس از اینکه توسط مدعی نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت برای شکایت به کلانتری مراجعه کرد اما در آنجا بازداشت شد. وی پس از آزادی موقت جهت مستند کردن ضرب و شتم توسط این مدعی نهی از منکر به پزشکی قانونی مراجعه کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، فاطمه محمدی که روز گذشته توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بود با تودی قرار آزاد شد.

یک منبع مطلع در خصوص جزییات واقعه دیروز که منجر به بازداشت خانم محمدی شده بود، به گزارشگر هرانا گفت: “دیروز فاطمه در اتوبوس نشسته بود که خانمی چادری مقابل وی قرار گرفته و با بی احترامی و تهدید تذکر داد که روسری اش را سر کند. این خانم دست بردار نبوده و شروع به داد زدن کرد. ناگهان به فاطمه نزدیک شد و همانطور که داد می زد دستش را روی قفسه سینه وی گذاشته و به صورتش چنگ انداخت بطوریکه دست ها و زیر ناخن هاش کاملا خونی شد”.

این شاهد حادثه داد: “با ادامه درگیری راننده اتوبوس در همکاری با فاطمه مقابل کلانتری توقف کرد و نهایتا فاطمه توانست خانم موسوی(ضارب) را نیز با خود به کلانتری ببرد. با وجود شکایت فاطمه از این خانم مبنی بر زخمی کردن صورتش ساعاتی بعد خانم موسوی کلانتری را ترک کرد، اما فاطمه تا ساعت ۳ بامداد در بازداشتگاه به سر برد و نهایتا با تودیع قرار آزاد شد. فاطمه پس از آزادی به پزشکی قانونی مراجعه کرد که مستندات ضرب و شتم توسط این خانم را به دادسرای ناحیه ۱۲ تهران ارایه دهد”.

هرانا روز گذشته گزارش داده بود که خانم محمدی توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت شده است.بازداشت این شهروند توسط نیروی انتظامی زمانی صورت گرفت که وی به قصد شکایت از زنی که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با موضوع حجاب برای وی و چند شهروند دیگر در محله بهارستان در اتوبوس داخل شهری، ایجاد مزاحمت کرده بود و به ضرب و شتم این افراد پرداخته بود همراه ضارب در کلانتری ۱۱۹ حاضر شد.

لازم به ذکر است فاطمه محمدی، زندانی سیاسی سابق و نوکیش مسیحی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۹۶ در تهرانپارس بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا در بهار سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

نمایشگر ویدیو
 
 

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.