“تقصیر از ما بود”: سخنان رحمان آل طیب، رزمنده اسیر، جانباز شصت و پنج درصدی و برادر دو شهید

جمعه, 1ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

 

?تقصیر از ما بود که نفهمیدیم چرا یک روز تو را به تبعید بردند، ولی۱۵ سال بعد، صحیح و سالم، و با درجه‌ی امامت تو را برگرداندند تا حکومت را به‌دست بگیری!!

?تقصیر از ما بود که وقتی در آسمان ایران از تو پرسیدند بعد از۱۵ سال دوری از وطن، چه احساسی داری و تو با بی خیالی گفتی “هیچ”، ما متوجه نشدیم منظورت چیست وخیلی هم خوشحال شدیم!!

?تقصیر از ما بود که وقتی دربست و با هواپیمای اختصاصی ایرفرانس آوردنت تهران و ماموران اطلاعاتی دولت فرانسه دست‌ات را گرفتند که نکند از پله‌ها بیفتی، دوزاریمون نیفتاد که با چه کسی طرف هستیم!!

?تقصیر از ما بود که وقتی با شورلت بلیزر آمریکایی شیطان بزرگ! با اون شماره‌ی خارجکیش، و به‌‌دست رفیق‌دوست انگلیسی در خیابان‌های تهران جولان می‌دادی، نفهمیدیم جریان چیست!!

?تقصیر از ما بود که وقتی گفتند عکس‌ات افتاده توی ماه، اولش خندیدیم ولی دو دقیقه بعدش ساده لوحانه از لای پرده ها و رفتن به بالکن و پریدن پشت بام نگاه کردیم ببینیم آیا واقعا این اتفاق افتاده یا نه!! و همه گفتیم آری عکس خود امام است حتا اگر جیزی ندیدیم!!

آی لعنت به شعور کم مایی که هرچه گفتی و هرچه کردی یا هیچ نگفتیم یا خوشحالی میکردیم حتا وقتی شنیدیم کسانی مانند جهانبانی را بدون محاکمه اعدام کردند!

?تقصیر از ما بود که به اسم انقلابی بودن، چشم‌مان را به اعدام‌ها، جنایت‌ها و کشتارهای بیهوده و مصادره‌ی اموال آدم‌های بی‌گناه بستیم و فکر کردیم این‌گونه خدا از ما راضی خواهد بود!!

?تقصیر از ما بود که وقتی گفتی می‌خواهیم اسلام را به کشورهای مسلمان صادر کنیم، نفهمیدیم جریان چیست و چرا باید “زیره به کرمان” ببریم!!

?تقصیر از ما بود که در مورد گروگان‌گیری کارمندان سفارت آمریکا سکوت کردیم.

اصلن تقصیر از ما بود که نفهمیدیم چرا گروگان‌ها را درزمان کارتر دموکرات۴۴۴ روز به اسارت گرفتی و چرا درست روزی که ریگان ریپالیکن برای ریاست جمهوری آمریکا قسم می‌خورد، آزادشون کردی!!

?تقصیر از ما بود که وقتی همکلاسی‌ها و همسایه‌هامون رو که تا اون روز، برای هم جان می‌دادیم، پای جوخه‌های آتش به خاک و خون کشیدی، و بهترین جوانان کشور را نابود کردی، صورت‌مان را برگرداندیم و به روی خود نیاوردیم.

?تقصیر از ما بود که وقتی روز اول گفتی آب و برق را مجانی می‌کنم و چندی بعد گفتی اقتصاد مال خر است، نتوانستیم دو دو تا رو کنار هم بگذاریم و متوجه بشیم که ما چه‌قدر از مرحله پرت هستیم.

?تقصیر از ما بود که حتا باوجود یک میلیون کشته در جنگی که خودت آن را کلید زدی، و با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، باز هم بر طبل جنگ می‌کوبیدی، نفهمیدیم که خون و جان این مردم برایت پشیزی  اهمیت ندارد!!

?تقصیر از ما بود که نفهمیدیم وقتی مملکت را دو دستی داده‌ایم به دست یک انگلیسی مسلک هندی تبار، بدیهی است که جان مال این مردم، هیچ ارزشی برایش ندارد !!

?تقصیر از ما بود که با همان اولین دستگیری و کتک‌زدن خواهر و مادرمان، به خاطر حجاب اجباری، نفهمیدیم که باید تا آن‌جا پیش برویم که سگ‌های زنجیری‌ات به صورت و بدن زنان‌ ما اسید بپاشند و ما، تنها شاهد این رذالت‌ها باشیم و دم برنیاوریم!!

?تقصیر از ما بود که وقتی روزنامه‌ها را فله‌ای تعطیل کردی و هر صدای آزادی‌خواهی‌ای را به اسم ضدانقلاب، یا به زندان انداختی یا اعدام کردی، نفهمیدیم که تو آمده‌ای تا صدای آزادی را خفه کنی!!

?تقصیر از ما بود که کوررنگ بودیم و نفهمیدیم چرا مملکت در عرض تنها چند ماه از آمدنت، به خون مردمان بی‌گناه کرد و ترکمن و عرب گلگون شد و باقی آن نیز در ماتم کشته‌شده‌های جنگ سیاه پوش شدند!!

?بلی، مقصر اصلی ما بودیم که نفهمیدیم چطور “تو” و حکومت‌ات، به‌نام صدور انقلاب،   ثروت مردم و مملکت را خرج جاه‌طلبی‌هایت نمودی و ما هم‌چنان و هنوز، غرق در شش و بش قطع یارانه و افزایش قیمت دلار و کندی سرعت اینترنت و فیلتر تلگرام و اصلاح‌طلبی و انتخابات و قانون‌مداری و حفظ برجام و ده‌ها نکته‌ی انحرافی دیگر هستیم و هنوز هم نفهمیده‌ایم که واقعیت  چیست!!

?تقصیر از ما است که هنوز نفهمیده‌ایم آن‌چه ما را اسیر جاه‌طلبی‌های تو ساخته، کج‌فهمی ما از دین است و این‌که می‌پنداریم دین باید برای همه چیزمان تصمیم بگیرد و تقدس‌های احمقانه و موهوم را،  در قرنبیست و یکم، عین خردمندی بنامیم و بر آن افتخار هم بکنیم.

امان از شعور کم روشنفکران و نویسندگان و روزنامه نگاران و دانشگاهیان ما که ملت ما را آماده این مصیبت نکردند و خودشان در صف اول اعتصابها و تظاهرات و استقبال خمینی جانفشانی ها کردند و امروز هم صدایشان در نمیآید 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. سلام U یک سئوال برای من پیش آمد , آیا این آقا همانطور که ادعا میکنه جانبازه و برادر دو شهید؟ چون ظاهراً به سن وسال ایشان نمیخوره اساساً در دوران جنگ حتی بیش از ۱۰ سال داشته , از طرفی جانباز ۶۵% یعنی کسی که ۶۵% بیماری و یا عارضه داشته باشه که ظاهراً به ایشان نمیخوره و صد البته اگر ایشان جانباز و برادر دوشهید بود یقیناً به احترام برادران شهیدش اینطوری همه چیز رو زیر سئوال نمیبرد و دقیقاً خزعبلات ساکنان کمپ آلبانی رو تکرار نمیکرد و ضمناً ایشان که در خارج از کشور بسر میبره و این حاکی از آن هست که دستمزد این عمل خودش رو گرفته هرچند که این ادعا از پایه و اساس دروغ به نظر میرسه مگر اینکه مدارک و شواهد لازم رو ارائه کنن والا ممکنه هرکسی بیاد و دائیه جانبازی و خانواده شهید داشته باشه دقیقاً همان کاری رو که منافقین ساکن در اردوگاه آلبانی در فضای مجازی و با اکانتهای فیک و اسامی جعلی دارن انجام میدن و فکر کنم این آقا هم هم از اون دسته جانباز نماهای اردوگاه آلبانی باشه. مگر اینکه ثابت کنه!!!!!

  2. اونی که مشکل عقلی داره امثال تو هستن که مثل زامبی جماعت پشت سر رژیم آخوندی چشم و گوش بسته در حرکتین چون مغزی ندارین

  3. سلام
    شما مشکل عقلی دارید لطف کنید به روان پزشک مراجعه کنید