وقوع انفجار در یک نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان

جمعه, 19ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

وقوع انفجار در یک نفتکش ایرانی، بار دیگر موضوع حمله به نفتکش‌ها را به رسانه‌ها کشانده است. این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت‌ ایران بوده است. گفته می‌شود این نفتکش در نزدیکی بندر جده عربستان دچار انفجار شده است.

    
Saudi-Arabien Explosion auf Öltanker aus Iran (Irna)

خبر وقوع انفجار در یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. این خبر پس از آن در رسانه‌های کشورهای دیگر نیز بازتاب یافت.

خبرگزاری دانشجویی ایران “ایسنا” روز جمعه ۱۹ مهر (۱۱ اکتبر) خبر از وقوع انفجار در یک نفتکش ایرانی داده است.

گفته می‌شود که این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده و سحرگاه جمعه دچار انفجار شده است. در اثر انفجار روی داده، بدنه این نفتکش به‌شدت آسیب دیده است.

در گزارش یادشده آمده است که این فروند نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار شده است.

جریان نفت به دریای سرخ

خبرگزاری “ایسنا” در گزارش خود از آسیب دیدن دو مخزن اصلی نفت این نفتکش خبر داده است. در اثر آسیبدیدگی این مخازن، محموله نفتی وارد آب‌های دریای سرخ شده است.

هنوز علت وقوع انفجار در نفتکش ایرانی یادشده اعلام نشده است. با توجه به محل وقوع انفجار (۶۰ مایلی بندر جده) رسانه‌های ایران از احتمال یک “اقدام تروریستی” خبر داده‌اند.

خبرگزاری یادشده در ادامه خبر کوتاهی که پیرامون وقوع این انفجار منتشر کرده نوشته است:

«کارشناسان فنی مستقر بر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال میدهند این رخداد بر اثر انجام اقدام تروریستی باشد.»

انفجار در این نفتکش ایرانی می‌تواند بار دیگر موضوع تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های منطقه را زنده کند. حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی بندر فجیره و همچنین توقیف نفتکش بریتانیایی “استینا ایمپرو” باعث طرح موضوع تامین امنیت تردد کشتی‌های بازرگانی در تنگه هرمز و باب المندب شده بود.

آمریکا در همین رابطه اقدام به راه‌اندازی یک ناوگان دریایی در آب‌های منطقه نموده است. چند کشور از جمله، بریتانیا، استرالیا و بحرین نیز برای همکاری با ناوگان دریایی آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند.

بخش آنلاین روزنامه بریتانیایی “میرور” با انتشار خبر وقوع انفجار در نفتکش ایرانی اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت رصد دریانوردی، انفجار در این نفتکش در جنوب غربی بندر جده روی داده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.