بازداشت آنیشا اسداللهی، تعویق دادگاه سپیده قلیان

یکشنبه, 15ام دی, 1398
اندازه قلم متن

آنیشا اسداللی (سمت راست) برای اجرای حکم سه ماه زندان بازداشت شده است

آنیشا اسداللی (سمت راست) برای اجرای حکم سه ماه زندان بازداشت شده است

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داده است که آنیشا اسداللهی، فعال مدنی، روز شنبه ۱۴ دی بازداشت و راهی زندان اوین شده است.

خانم اسداللهی پیشتر دو بار به دلیل شرکت در تجمعات کارگری بازداشت شده بود. او همچنین توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که از این میزان مجازات سه ماه آن حبس تعزیری و قابل اجرا بود. بازداشت مجدد او برای اجرای این حکم صورت گرفته است.

او علاوه بر تحمل سه ماه زندان، به مجازات‌هایی چون «خدمت به جانبازان» و «رونویسی از کتاب‌» که توسط دادگاه انتخاب شده محکوم شده است.

در خبری دیگر، سپیده قلیان، فعال مدنی، در توییترش گفت که دادگاه رسیدگی به اتهامات او به تعویق افتاده است.

 
sepideqoliyan@sepideqoliyan
 

جلسه دادگاه فردا کنسل شده. دلیلش هنوز مشخص نیست. شاید اضافه شدن اتهامات جدید، نمی‌دونم. فقط این شعبه رد صلاحیت شده و پرونده دوباره برگشته مرحله‌ی بازپرسی. بازپرسی. تعیین شعبه. اتهامات امنیتی. بازپرسی. تعیین شعبه. اتهامات امنیتی. نمی‌دونم. فقط می‌دونم سرکوب ادامه داره https://twitter.com/sepideqoliyan/status/1211951991527739393 

sepideqoliyan@sepideqoliyan
 

طبق ابلاغیه‌ای که امروز به دستم رسید در تاریخ ۹۸/۱۰/۱۶ به اتهام اخلال در نظم عمومی ( به علت حضور در اعتراضات آبان ماه) در شعبه ۱۰۷ دادگاه دزفول محاکمه خواهم شد.

View image on Twitter
۸۹ people are talking about this
 
 

قرار بود دادگاه خانم قلیان روز دوشنبه ۱۶ دی برگزار شود. او نوشته است که علت تعویق دادگاهش را نمی‌داند ولی ممکن است که «اضافه شدن اتهامات جدید» علت این امر باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.