انتقادات از «دروغ دسته‌جمعی مسئولین» درباره میزبانی فوتبال

جمعه, 4ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال می‌گوید، «پیروزی این بود که یک هفته تمرکز تیم را به هم نمی‌ریختید»

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال می‌گوید، «پیروزی این بود که یک هفته تمرکز تیم را به هم نمی‌ریختید»

مسئولین وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و نمایندگان چهار باشگاه اعزامی به مالزی خبر از «پیروزی بزرگ» می‌دهند، اما بیانیه AFC نشان می‌دهد تغییری در مواضع این ارگان رخ نداده.

استقلال و شهر خودرو نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به جای تهران و مشهد باید در دبی و شارجه با رقبای خود بازی کنند.

بازی در زمین بی طرف و محرومیت از میزبانی در دور رفت مرحله گروهی، مواردی بود که روز یکشنبه به ایران ابلاغ شده بود.

سرمربی استقلال با انتقاد از خبر «پیروزی بزرگ» گفت: «کدام پیروزی؟ فضایی به وجود آوردند که کسی جرات نکند نظر مخالف دهد. تا همین دیشب خیلی محکم می‌گفتند محال است به امارات برویم، اما الان می‌گویند خبر خوش! پیروزی این بود که یک هفته تمرکز تیم را به هم نمی‌ریختید و ابتدای هفته، موضوع را حل می‌کردید.»

استقلال در صورت پیروزی بر باشگاه الکویت، بلافاصله باید از امارات راهی قطر شود تا با الریان بازی کند. شهر خودرو هم اگر بر الرفاع بحرین غلبه کند، برای بازی با السیلیه به قطر می‌رود.

این باشگاه‌ها می‌توانستند قطر را به عنوان زمین بازی خانگی معرفی کنند تا فقط در یک جا بازی کنند. اما تعلل مسئولین دو تیم باعث شد کنفدراسیون آسیا، امارات را انتخاب کند.

فرهاد مجیدی خطاب به مدیران باشگاهش گفت: «چرا از کادرفنی نپرسیدید که برای بازی در زمین بی‌طرف، قطر بهتر است یا امارات؟ حتماً انتخاب من قطر بود، چون مشکل پروازی برای بازی احتمالی با الریان نداشت.»

در هفته‌ای که گذشت، همه مسئولین ورزش در صداوسیما تاکید می‌کردند در صورت لغو میزبانی تحت هیچ شرایطی حاضر به بازی در خارج از خانه نیستند.

مهدی مهدوی‌کیا با اشاره به رد اعتراض ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا، در اینستاگرام خود نوشت: «صحبت از توافق بزرگ است. امان از دروغ و فرافکنی که همه جای مملکت رخنه کرده.»

وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران گفته لغو میزبانی ایران با فشار آمریکا و اسراییل صورت گرفته است.

عربستان، امارات و بحرین از دیگر کشورهایی بودند که در مصاحبه مسئولین فوتبال ایران، به عنوان «کشورهای توطئه‌گر» برای لغو میزبانی معرفی شدند.

اما کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا که میزبانی ایران را لغو کرد، نمایندگانش از استرالیا، بوتان، کره شمالی، هنگ کنگ، عراق، لائوس، لبنان، مالزی، عمان، فلسطین، ویتنام و یمن هستند.

هیچ کدام از کشورهای مورد اتهام از سوی مقامات ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این کمیته حضور ندارند.

مجتبی پوربخش مجری برنامه «فوتبال یک» در صداوسیما در اینستاگرام نوشته است: «خدایا خودت ما رو گاو کن. آخرش شد همون چیزی که AFC گفته بود. چرا با احساسات مردم بازی می‌کنید؟»

علیرضا محرمی روزنامه‌نگار ورزشی نیز اشاره به پیروزی بزرگ را «عملیات فریب» نامیده و می‌نویسد: «جریمه میلیون دلاری و پرداخت غرامت به حامیان مالی و پخش‌کننده تلویزیونی با دو سال محرومیت قطعی، باشگاه‌ها را به فکر فرو برد. وزارت ورزش هم اعلام کرد پرداخت جریمه‌ به عهده باشگاه‌هاست تا آنها خود را به “پیروزی بزرگ” برسانند.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید