گفت‌وگوی پومپئو با مقامات عربستان «با محوریت تهدیدات جمهوری اسلامی»

جمعه, 2ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

دیدار مایک پومپئو با ملک سلمان در ریاض. امروز یکم اسفند

دیدار مایک پومپئو با ملک سلمان در ریاض. امروز یکم اسفند

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که پس از سفر رسمی خود در قاره آفریقا، از اتیوپی راهی عربستان سعودی شده قرار است در ریاض با مقامات عربستانی گفت‌وگوهایی با محوریت ایران داشته باشد.

آقای پومپئو پیش از پرواز به ریاض به خبرنگاران گفت که در ریاض «ما وقت زیادی را صرف گفت‌وگو در مورد مسائل امنیتی خواهیم کرد، به‌ویژه تهدیدات جمهوری اسلامی ایران.»

او قرار است در ریاض با ملک سلمان، پادشاه عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد کشور، و فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه، دیدار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان پرواز خود به سوی ریاض نیز در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری «واشینگتن فری بیکن» گفت که ایالات متحده در واکنش به «حمایت ایران از حملات ادامه‌دار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق» دست روی دست نخواهد گذاشت.

بامداد روز یک‌شنبه، ۲۷ بهمن، چند راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد و مایک پومپئو در گفت‌وگوی خود با «واشینگتن فری بیکن» گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد تا ادامه حملات «نیروهای مورد حمایت ایران در عراق» تبدیل به امری عادی شود.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پیش از ترک اتیوپی به مقصد ریاض نیز به خبرنگاران گفت که مقامات واشینگتن آماده گفت‌وگو با ایران «در هر زمانی» هستند، اما پیش از آن لازم است که جمهوری اسلامی رفتار خود را «اساساً» تغییر دهد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.