آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۴۵ نفر رسید، شناسایی ۱۲۳۴ بیمار جدید ظرف تنها یک روز؛ مبتلایان ۵۸۲۳ نفر

شنبه, 17ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵۸۲۳ نفر رسیده و در مجموع ۱۴۵ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور تعداد قربانیان این بیماری در ایران را تا ۱۷ اسفندماه ۱۴۵ نفر اعلام کرد.

او تعداد کل افراد مشکوک به ابتلا به کرونا را که در بیمارستان بستری هستند ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت در حال حاضر با افزایش امکانات آزمایشگاهی، روند تشخیص سرعت گرفته است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، از جمع ۵۸۲۳ نفر مبتلا به این ویروس، ۱۶۶۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او روند ترخیص از بیمارستان را رضایت‌بخش خواند و گفت در برخی استان‌ها روند بهبودی افراد به ۴۰ درصد مبتلایان رسیده است.

 
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند
 


بر اساس آمار رسمی تازه، ایران در حال حاضر از نظر تعداد ابتلا به ویروس پس از چین و کره جنوبی در مقام سوم و از نظر تعداد تلفات پس از چین همچنان مقام دوم را دارد.

در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس ایران آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت را غیرواقعی خوانده‌اند.

از جمله غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس روز ۹ اسفند اعلام کرد از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد.

مسعود پزشکیان نیز که در دولت دوم خاتمی وزیر بهداشت ایران بود، در گفت‌وگویی که روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند در وب‌سایت «انصاف‌نیوز» منتشر شد، گفت آمار اعلام شده درباره مبتلایان به کرونا در ایران «عدد و رقم واقعی نیست».

صعود ناگهانی مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با انتقاد مجدد از افزایش سفرهای بین شهری به برخی مناطق شمال کشور به ویژه استان مازندران گفت این استان‌ در روزهای گذشته وضعیت بدی نداشت، ولی با افزایش شدید بیماران مبتلا به کرونا، در صدر استان‌های بحرانی قرار گرفته است.

به گفته آقای جهانپور، این استان در حال حاضر ۶۰۶ مبتلا دارد و بعد از استان‌های تهران و قم در رتبه سوم قرار گرفته است. استان تهران با ۱۵۳۹ و قم با ۶۸۶ مبتلا، در رده‌‌های اول و دوم این جدول قرار دارند.

پس از این سه شهر، استان‌های گیلان و اصفهان با تعداد ۴۹۴ و ۴۸۴ نفر عنوان کانون‌های مهم شیوع کرونا در ایران را دارند.

بر اساس آمار رسمی، آمار رسمی مبتلایان در سایر استان‌ها بدین شرح است: البرز ۳۰۵ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، فارس ۹۵ نفر، یزد ۸۱ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، بوشهر ۸ نفر و کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.