ادعای فرمانده نیروی هوافضای سپاه: آمریکا می‌خواست «بیت رهبری» را بزند

جمعه, 5ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه (سمت چپ) در کنار رهبر جمهوری اسلامی

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه (سمت چپ) در کنار رهبر جمهوری اسلامی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است آمریکا قصد داشت به «بیت رهبری» حمله کند.

امیرعلی حاجی‌زاده که شامگاه پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با اشاره به تهدید ترامپ مبنی بر حمله به ۵۲ نقطه ایران گفت: «گفتند اگر ایران اقدامی کند، ۵۲ نقطه را خواهیم زد؛ آن نقطه فرهنگی هم که می‌گفتند بیت رهبری بود.»

۱۵ دی‌ماه سال گذشته، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده با اشاره به تهدیدها و هشدارهای مقام‌های ایران به انتقام‌گیری به‌ خاطر مرگ قاسم سلیمانی، در حساب کاربری توییتری خود گفت در صورت تهدید شهروندان یا منافع کشورش ۵۲ نقطه ایران، از جمله نقاط مهم از نظر فرهنگی، هدف قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ اشاره نکرد که منظورش از «نقاط مهم فرهنگی» چیست، ولی تهدید رئیس‌ جمهوری آمریکا بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت. پس از طرح انتقادات متعدد، آقای ترامپ گفت که اگر اتفاقی رخ داد، «بسیار مراقب آثار فرهنگی» ایران خواهد بود.

با این حال بسیار بعید به نظر می‌رسد که مقصود آقای ترامپ از اماکن «فرهنگی» محل زندگی رهبر جمهوری اسلامی بوده باشد.

آقای حاجی‌‌زاده گفته است که پس از حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عراق تصور می‌کرده‌‌اند که آمریکا پاسخ می‌دهد و «۴۰۰ نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم».

او به هیچ یک از این نقاط اشاره نکرده و مجری برنامه تلویزیونی هم از او درخواست مثال و نمونه نمی‌کند.

آقای حاجی‌زاده همچنین تاکید کرد که در واکنش به تهدید آمریکا برای زدن دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، روز ۱۸ دی ۹۸ که حمله موشکی به پایگاه آمریکا صورت گرفت، دیدار عمومی خامنه‌ای از «حسینه امام خمینی» که در کنار دفتر رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد، «به صورت زنده پخش شد».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.