بهبهان؛ پنجشنبه‌شب ۲۶تیر، تظاهرات مردم با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان + فیلمها

پنجشنبه, 26ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

بهبهان؛ تظاهرات مردم با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران پنجشنبه شب ۲۶تیر – فیلمها 

بنا به گزارشهای دریافتی مردم بهبهان امشب به خیابان آمده و شعارهای نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد سر دادند.

این تجمعات و تظاهرات در حالتی صورت می گیرد که بنا به گزارشات دریافتی نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران در بسیاری از شهرها در حالت آماده باش به سر می برند.

شامگاه امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹، شمار زیادی از مردم و جوانان شهرهای بهبهان، تبریز و ارومیه با ایجاد حلقه‌های اولیه اعتراض نسبت به تمامیت رژیم جمهوری اسلامی، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند.

گفتنی‌ست که از صبح امروز، نیروهای امنیتی در تهران در آماده‌باش کامل بودند و خودروهای زرهی خود را در میادین اصلی شهر و نقاطی که بیشترین احتمال تشکیل تجمعات اعتراضی مردم را می‌دادند، مستقر شده بودند.

لازم به یادآوری‌ست که صدور حکم اعدام برای سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه موجی از خشم و اعتراض مردم ایران را در پی داشته است؛ به طوری که این اعتراض در حساب‌های کاربران توییتر ترند اولین‌ها را به خود اختصاص داد و در آن میلیون‌ها نفر خواهان لغو حکم اعدام آنها شدند.

از سوی دیگر اعلام پیمان‌نامه ۲۵ ساله با چین که یادآور عهدنامه ذلت بار ترکمانچای در عهد پادشاهان قاجار است نیز باعث خشم و نارضایتی عموم مردم ایران از این وطن فروشی حاکمان جمهوری اسلامی شده است.

از: ایران کارگر

*****

تجمع در بهبهان؛ «شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان»

تصاویری از تجمع در اعتراضی در شامگاه پنجشنبه ۲۶ تیرماه در بهبهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که نیروهای امنیتی به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرده‌اند.

این خبرگزاری همچنین از برقراری جو امنیتی در چند شهر دیگر ایران خبر داده است.

یک شاهد عینی به رویترز گفته است، نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شده‌اند.

براساس این تصاویر صدای تجمع کنندگان شینده می‌شود که شعارهایی مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»؛ «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و « توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» سر می‌دهند.

 

تصاویر منتشر نشان می‌دهد نیروهای پلیس در محل این تجمع حضور دارند و نظاره‌گر این تجمع بودند.

هنوز خبرگزاری‌ها در داخل ایران گزارشی در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

 

در جریان اعتراضات آبان ماه سال ۱۳۹۸ بهبهان یکی از اولین شهرهایی بود که فیلم‌هایی از درگیری‌های گسترده در آن منتشر شد. در این شهر حداقل ۱۰ نفر از معترضان کشته شدند که نام تعدادی از آنان نیز منتشر شده است.

 

از: رادیو فردا

*****

برپایی تجمع اعتراضی در بهبهان به رغم جو شدید امنیتی

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی در شهر بهبهان در استان خوزستان حکایت دارد.

در این فیلم ها که گفته شده مربوط به شامگاه پنج شنبه ۲۶ تیر است، صدای معترضان شنیده می شود که شعارهایی مانند “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران” و “ایرانی می میرد، ذلت نمی پذیرد” سر داده اند.

به گفته یکی از شاهدان عینی، معترضان به رغم حضور شدید نیروهای امنیتی در حدفاصل بلوار جوانمردی تا بانک ملی بهبهان تجمع کرده بودند.

گزارش شاهدان عینی بیانگر شنیده شدن صدای تیراندازی است.

خبرگزاری های داخلی هنوز خبری در این باره منتشر نکرده اند.

علاوه بر این، در ساعت های گذشته، کاربران شبکه های اجتماعی از جابجایی نیروهای انتظامی در تهران و برقراری جو امنیتی در شهرهایی مانند تبریز، ارومیه و شیراز خبر داده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.