دفاع معصومه ابتکار از دستور تیر فرماندار زن شهر قدس در اعتراض‌های آبان ۹۸

شنبه, 10ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اسلامی ایران، از عملکرد لیلا واثقی، فرماندار شهر قدس (قلعه حسن‌خان) در جریان اعتراض‌های آبان‌ماه سال گذشته دفاع کرد.

واثقی ۱۰ آذرماه سال گذشته، در گفت‌‍وگو با روزنامه ایران، ضمن تایید برخورد با معترضان در جریان اعتراض‌های روز ۲۵ آبان، گفته بود: «فقط تعداد کمی پرسنل مرد در فرمانداری مانده بود … نیروی انتظامی فرمان تیراندازی نداشت، خودم به نیروی انتظامی دستور دادم تا هر کسی را که وارد فرمانداری می‌شود بزنند … خیلی‌ها هم دستگیر شدند.» 

اعتراف به صدور دستور تیر از سوی این فرماندار زن موجی از واکنش‌های منفی را برانگیخت.

معصومه ابتکار روز شنبه ۱۰ آبان در گفت‌وگو با پایگاه خبری جماران، این واکنش‌ها را «جنجال‌آفرینی» خواند و از لیلا واثقی به عنوان «زن بسیار توانمند و با شخصیت» نام برد.

ابتکار گفت: «در آن ماجرا عده‌ای مردم معترض و یک عده محدودی افراد مسلح تروریست بودند که به اسلحه‌خانه و مرکز دفاع شهری حمله کرده بودند. فرمانداری مرکز دفاع شهری و فرماندار مسئول امنیت میلیون‌ها نفر است. سلاح‌های آن منطقه داشت دست تروریست‌ها می‌افتاد. ایشان باید می‌خندید و مصالحه می‌کرد؟»

معاون حسن روحانی، منتقدان واثقی را کسانی خواند «که می‌خواهند جنسیت را هدف قرار بدهند و تا می‌بینند خانمی اشتباه کرده سوءاستفاده می‌کنند».

لیلا واثقی کمتر از دو ماه پیش از شروع اعتراض‌های آبان‌ماه به سمت فرماندار منصوب شده بود.

چندی پس از اعتراض‌ها، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در مصاحبه‌ای تلویزیونی «شهامت، جرات و مسئولیت‌پذیری» واثقی را ستود.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.