شناسایی ۱۳۲۲۳ مورد ابتلای جدید کووید ۱۹/ جان باختن ۴۷۶ بیمار دیگر، ۵۵۳ نفر از کادر بیمارستانی در ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند

پنجشنبه, 29ام آبان, 1399
اندازه قلم متن

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ایران، کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۷۶ نفر دیگر را گرفته است. در همین حال وضعیت ۵۷۲۹ بیمار، وخیم گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان، اعلام کرد که با مرگ این ۴۷۶ نفر، شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۴۳ هزار نفر گذشت و به رقم دقیق ۴۳ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری در همین مدت، ۱۳ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده است که نزدیک به سه هزار نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری هستند.

با احتساب بیماران شناسایی‌شده جدید، شمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران ۸۱۵ هزار و ۱۱۷ اعلام شد.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران با وجود تردیدهای منابع مستقل در درستی آمار دولتی، به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ کرونا در ایران را اعلام می‌کنند.

برخی کارشناسان و مسئولان بارها در اظهارنظرهای متفاوت آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت را مورد تردید قرار داده‌اند.

وضعیت شیوع کرونا در ایران در روزهای اخیر به اندازه‌ای بحرانی شده که قرار است از روز شنبه، اول آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات اعمال شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته اعلام کرده بود: «حدود ۵۰ درصد بیماران کووید ۱۹ که در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند، فوت می‌کنند و از هر ۱۰ هزار نفر مبتلا، بیش از چهار نفر دوباره درگیر این بیماری می‌شوند.»

بنا بر آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت و درمان، در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به‌ سر می‌برند.

از: رادیو فردا

*****

احتمال مرگ بیماران دیابتی در ایران در صورت ابتلا به کرونا، ۱.۵ تا سه برابر دیگران

مدیرکل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت ایران با اشاره به این‌ که ابتلا به دیابت می‌تواند خطر ابتلا به گونه‌های شدید بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد، احتمال مرگ این بیماران را در صورت ابتلا به کرونا ۱.۵ تا سه برابر سایر افراد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، افشین استوار روز ۲۹ آبان‌ماه درباره دلایل این موضوع گفت: «ابتلا به دیابت همه سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به‌ویژه بر روی سیستم ایمنی فرد تاثیر دارد و نوعی اختلال در آن ایجاد می‌کند.»

به گفته آقای استوار، در دیابتی‌ها این سیستم با اختلال مواجه است و به خوبی نمی‌تواند سیستم دفاعی بدن را به کار بیندازند.

او درباره سایر گروه‌های آسیب‌پذیر در مقابل کرونا هم گفت: «در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، افراد مسن به‌ویژه مردان، افراد با فشار خون بالا، همچنین افرادی با اختلال خون انعقادی، ابتلا به گونه‌های شدیدتر کووید ۱۹ و یا مرگ در اثر آن بالاتر است.»

این مسئول وزارت بهداشت در ادامه بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیماران خاص، استفاده از ماسک، حداقل حضور در جامعه و مصرف مرتب داروها تاکید کرد.

بر اساس آمار رسمی در حدود پنج و نیم میلیون مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد که در حال حاضر روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها باید از انسولین استفاده کنند.

از: رادیو فردا

*****

۵۵۳ نفر از کادر بیمارستانی در ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند

علی اکبر نصیری، رییس بیمارستان امام خمینی ارومیه، خبر داد که در جریان رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان «۵۵۳ نفر از کادر درمان، اداری و خدماتی این مرکز درمانی» به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او اضافه کرد از این تعداد ۳۳۵ نفر پرستار و کادر درمانی بوده و ۲۱۸ نفر دیگر نیز کادر اداری و خدماتی این مرکز درمانی را تشکیل می‌دهند، تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست نداده‌اند.

نصیری اعلام کرد که تاکنون حدود هزار و ۸۰۰ نفر برای درمان در این بیمارستان بستری شده و ۳۰۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

از ابتدای شیوع کرونا تا امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

از: ایران اینترنشنال

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.