عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: جن‌گیرها در تصمیمات مسئولان جمهوری اسلامی نقش دارند

دوشنبه, 6ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است در سال‌های اخیر جن‌گیرها و افراد مدعی غیب‌گویی در اتخاذ «تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان» نقش داشته‌اند.

او در یادداشتی که در سایت الف منتشر کرده، تأکید کرده که پرونده‌هایی در این زمینه در مؤسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت در دست بررسی است.

این مؤسسه که در حوزه رصد فساد در جمهوری اسلامی فعالیت دارد، توسط آقای توکلی اداره می‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این در یک سخنرانی جنجالی که دولت آمریکا را متهم به «تولید ویروس کرونا» کرد، به نقش‌آفرینی جن در سیاست اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی «دشمنان جنی» دارد که با دیگر دشمنان حکومت همکاری می‌کنند.

در بخش دیگری از یادداشت آقای توکلی به ماجرای نقل‌قول کاظم صدیقی درباره محمدتقی مصباح‌یزدی اشاره شده و آمده است که فردی که جنازه مصباح یزدی را غسل داده، «رضا مطلبی کاشانی، ابرسرمایه‌داری است که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است».

به نوشته آقای توکلی این فرد «شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسئولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس» از جمله علیرضا پناهیان، یکی از اعضای مرتبط با دفتر رهبر جمهوری اسلامی، دارد.

علی مصباح یزدی، فرزند آیت‌الله مصباح یزدی، در واکنش به یادداشت آقای توکلی گفته است «فردی که مدنظر ایشان و دیگران است، غسال حاج‌آقا نبودند.»

در بخش دیگری از این یادداشت به نام «علیرضا موحدی، یکی از متهمین پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان» اشاره شده که «با بدهی چند صد میلیاردی به بانک سرمایه از کشور گریخته» ولی با عنوان فرد خیر به «برخی وعاظ مشهور تهران» کمک کرده است.

آقای توکلی همچنین نوشته است که فردی در این «بازار کساد» اقتصاد ایران، ۴۰ میلیارد تومان خمس پرداخت کرده و از روحانیون خواسته است که در ارتباط گیری با چنین افرادی هوشیار باشند.

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود «آیت‌الله مصباح یزدی هنگامی که غسل میت داده می‌شد، چشم باز کرد و به غسال لبخند زد»، ادعایی که بازتابی گسترده و هجوآمیز در شبکه‌های اجتماعی و در بین بسیاری از فعالان داشت.

پس از این ماجرا، آقای صدیقی روز ۲۳ دی از روایت پیشین خود درباره «چشم باز کردن مصباح یزدی» پس از مرگ عقب‌نشینی کرد و آن را گردن «غسال» وی انداخت.

او گفت «آن مطلب خیلی دقیق نبود» و «شاید آن غسال به دلیل این‌که محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده… و ما هم نقل را بازگو کردیم. از این کار بین خودم و خدا شرمنده‌ام».

مقام‌های جمهوری اسلامی و ائمه جمعه به مناسبت‌های مختلف روایت‌های مذهبی عجیب و غریبی بیان می‌کنند که معمولا باعث حیرت مخاطبان و در بسیاری مواقع هم دستمایه طنزهای فراوان می‌شود.

منبع: سایت الف، آرشیو رادیو فردا / ر.ح

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.