ظریف باز هم خواستار عجله آمریکا در بازگشت به برجام شد

چهارشنبه, 22ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

در حالی که محمدجواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران، به تازگی گفته بود تهران برای بازگشت آمریکا به برجام عجله و دستپاچگی ندارد، در یک پیام جدید خطاب به دولت جو بایدن اعلام کرده پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است.

ظریف روز چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه در یک ویدیوی ضبط شده خطاب به دولت آمریکا گفت:‌ «به زودی دولت من مجبور خواهد بود تا اقدام جبرانی تازه‌ای اتخاذ کند. این امر تنها در صورتی قابل اجتناب است که آمریکا تصمیم بگیرد که از شکست حداکثری ترامپ درس بگیرد، نه اینکه به آن گرایش داشته باشد.»

او ضمن اشاره به موضوع بازگشت آمریکا به برجام گفت: «با حضور دولتی جدید در واشنگتن این فرصت وجود دارد که رویکرد تازه‌ای آزموده شود، اما پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که او شامگاه یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با صداوسیمای جمهوری اسلامی گفته بود تهران برای بازگشت آمریکا عجله‌ای ندارد.

ظریف در آن مصاحبه اشاره کرد: «هیچ دستپاچگی نداریم. آمریکایی‌ها باید عجله داشته باشند.»

این اظهارات تهران در حالی است که در واشینگتن جو بایدن طی مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس که یکشنبه منتشر شد در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های ایران قبل از توقف غنی‌سازی اورانیوم لغو خواهد شد، پاسخ منفی داده بود.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه وقتی مجری پرسید: «آیا آن‌ها باید ابتدا غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کنند؟»،‌ پاسخ داد «بله!»

یکی از مقام‌های کاخ سفید ساعتی بعد به  خبرگزاری رویترز گفت منظور رییس‌جمهوری آمریکا غنی‌سازی فراتر از برجام بوده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.