منوچهر بختیاری: همه باید دادخواه هموطنان کشته شده بلوچ و هم‌صدایشان باشیم

پنجشنبه, 7ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸، در پیامی ویدیویی با حمایت از دادخواهی و اعتراض مردم سراوان به کشتار دست‌کم ۱۰ سوخت‌بر، گفت: در سوگ هموطنان جان‌باخته بلوچ خود عزادار هستیم و از جنبش دادخواهی حمایت می‌کنیم و از همه می‌خواهم با مردم دادخواه بلوچ و دیگر دادخواهان میهن‌ هم‌صدا باشند.

در بخشی از این پیام، منوچهر بختیاری گفت که نارسایی‌های اقتصادی به صورت سیستماتیک در حکومت ملاها بر علیه مردم ایران مظلوم و بی‌پناه ایران شرایط زندگی را بسیار سخت کرده است و اکثریت مردم را وادار کرده است برای ادامه حیات خود شغل‌های خطرناکی چون سوخت‌بری و کولبری تن بدهد تا با درآمد ناچیز آن بتوانند لقمه نانی شرافتمندانه بر سفر فقیرانه خانواده خود بگذارند.

منوچهر بختیاری افزود که «رژیم ملاها با وقاحت و بی‌شرمی حتی اجازه نمی‌دهد این زحمت‌کشان مظلوم از قبال دست‌رنج خود بخواهند خانواده خود را تغذیه کنند و با شقاوت و بی‌رحمی آنها را به گلوله می‌بندند».

او با تاکید براینکه در سوگ هموطنان جان‌باخته بلوچ خود عزادار هستیم و در جنبش دادخواهی آنها با اتحاد و همبستگی حضور داریم»، خطاب به همه ایرانیان گفت: به یاد داشته باشید ما یک ملت هستیم و در قبال یکدیگر مسئولیم و سکوت امروز ما به دشمنان ما این فرصت وقیحانه را می‌دهد که بی‌شرمانه فرزندان و عزیزان ما را تحت عنوان پوچ امنیتی و دینی سلاخی کنند و جوابگو هم نباشند.

منوچهر بختیاری در پیام خود خطاب به مردم ایران گفت که «از همه شما می‌خواهم با مردم دادخواه بلوچ و دیگر دادخواهان میهن‌مان هم‌صدا باشید.»

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.