دومین حمله سایبری طی ده روز اخیر به سیستم نرافزاری قوه قضائیه ایران

دوشنبه, 11ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

قوه قضاییه خبر حمله سایبری را به سرعت تکذیب کرد- عکس تزئینی از پایگاه خبرگزاری الف

شنبه هم خبری در باره نشت اطلاعات ۲۵ میلیون کاربر از سامانه ابلاغ قضایی، منتشر شد و به‌سرعت تکذیب شد

طبق اظهار منابع مطلع در قوه قضائیه به ایندیپندنت فارسی، صبح روز ۱۱ اسفندماه، سیستم ثبت لایحه و شکایت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مورد حمله سایبری قرار گرفت و ساعاتی از دسترس خارج شد.

طی ده روز اخیر این دومین بار است که سیستم نرم‌افزاری ثبت شکایت‌ها و لوایح که به نام‌های «عدل ایران» و «ثنا» معروف است از دسترس کاربران به دلیل حمله سایبری خارج شده است.

منبع مطلع در قوه قضائیه دراین‌ خصوص گفت: «ده روز قبل سامانه ثبت لوایح قوه قضائیه پس از این که لایحه‌ای از سوی یکی از وکلا در سیستم قرار داده شد و شعبه مربوطه در دادگستری تهران تلاش برای برداشتن آن داشت، مورد حمله سایبری از طریق ارسال برنامه‌ریزی شده ویروس قرار گرفت و از دسترس خارج شد. »

روز دهم اسفندماه نیز خبری در خصوص نشت اطلاعات ۲۵ میلیون کاربر از سامانه ابلاغ قضایی، منتشر شده و به‌ سرعت تکذیب شد.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://adliran.ir/ پلی بین قوه قضائیه ایران و مراجعان  خدمات این دستگاه است. شهروندان ایرانی با ثبت‌نام در این سامانه، امکان دریافت، مشاهده و چاپ ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی مانند ابلاغیه‌های وقت رسیدگی، دادنامه، قرار نهایی، تصمیم نهایی، اجرائیه، رفع نقص، تجدیدنظرخواهی، فرجام‌خواهی، تبادل لوایح، تعیین مهلت جهت انجام کار، دریافت پیوست‌های ابلاغیه و جستجوی ابلاغیه را پیدا می‌کنند.

از: ایندیپندنت

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.