روسیه طرح قطعنامه تروئیکا را یک “آزمایش سیاسی خطرناک” دانست

چهارشنبه, 13ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرد قطعنامه تروئیکای اروپایی “یک آزمایش سیاسی بسیار خطرناک” است. اولیانف این قطعنامه را “احمقانه” توصیف کرد.

 
default

میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند (۳ مارس) در پیامی توئیتری طرح قطعنامه‌ای را که از طرف تروئیکای اروپایی امضا کننده توافقنامه اتمی برجام (بریتانیا، آلمان و فرانسه) پیشنهاد شده بود “یک آزمایش سیاسی بسیار خطرناک” دانست.

 

اولیانف گفته است تصویب این “قطعنامه احمقانه” می‌تواند دورنمای احیای توافقنامه برجام را آن هم درست در زمانی که امکان‌پذیر شده، برهم بزند.

آنچه که سفیر دائمی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیام توییتری خود به آن اشاره کرده پیشنهاد پیش‌نویس قطعنامه‌ای است که بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه کشور اروپایی امضا‌کننده برجام به شورای حکام ارائه کرده‌اند.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده تروئیکای اروپایی به شورای حکام از جمله به عدم پاسخگویی روشن جمهوری اسلامی نسبت به کشف ذرات اورانیوم در سه سایت هسته‌ای این کشور اشاره شده است.

تصویب این قطعنامه می‌تواند توافق‌های اخیر ایران و آژانس را بی‌اثر کند؛ توافق‌هایی که در دیدار هفته گذشته رافائل گروسی، دبیرکل آژانس از تهران حاصل شد و از جمله جلوی محدودیت بیشتر بازرسی‌های آژانس را گرفت. ایران تهدید کرده است که در صورت تصویب قطعنامه‌ تروئیکای اروپایی توافق موقت با آژانس انرژی هسته‌ای را “فسخ” خواهد کرد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.